• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuze venster op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

komerin

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2010
ik heb voor de dart-toernooien die ik organiseer diverse excel sheets gemaakt met een poule indeling en knockout rondes dit zijn op dit moment 27 poules.
als ik nu een toernooi doe moet ik dus in de werkmap de desgewenste poule met het op dat moment aanwezige aantal spelers opzoeken.
hoe maak ik een soort van bureaublad item dat als ik daar de poule die ik nodig heb intik die dan geopend wordt.
graag de hulp van een van jullie.
bij voorbaat mijn grote dank.
Jan

Hallo Philiep

alvast bedankt voor je snelle reactie,

ik denk dat ik hier zeker wat mee kan, alleen weet ik niet hoe je dit voorelkaar krijgt, ik bedoel dan hoe krijg ik de start button en hoe zet ik de verwijzingen naar de poule sheet erin.
ik voeg voor de zekerheid een sheet erbij zodat je kan zien hoe ze eruit zien.Bekijk bijlage template poule 16 Darters 4P.xlsx

Hoi,
De makkelijkste manier
Open mijn vb bestandje en uw echt bestand
Stap1:
Maak een kopie van het startblad in mijn vbtje en plaats het in uw echte bestand.
Stap 2:
Open de Vba editor in uw echt bestand (Alt + F11)
Daar is een mapje formulieren, open het mapje en sleep het formulier naar uw echte bestand.
Sla uw bestand op als xlsb (binair)
Klaar
Hierbij voorzetje

Bijlagen

wederom bedankt,
alleen ga je nu van uit dat ik 1 sheet gebruik maar ik heb er 27 in een map staan.
wat ik bedoel is dat ik jou uitleg zeg maar in de map zet en dan de sheets apart kan selecteren via jou start button
top dat je er tijd in wil steken.
gr. jan

Hoi,
Jan, graag een woordje meer uitleg.
Jij spreekt over sheet (werkblad), ik heb de indruk dat je over bestanden spreekt.(files) klopt dit?

Hoi,
sorry Philiep ik heb denk het een en ander door elkaar gehaald zijn files, 27 stuks zoals ik eerder als bijlage had toegevoegd.

Hoi,
Nu is het iets duidelijker
27 bestanden met diverse werkbladen i.p.v. 1 bestand met 27 werkbladen.
Ik zal eens kijken of ik morgen iets uit mijn mouw kan schudden.

Hoi,
Hierbij een progje waarvan ik denk dat dit de bedoeling is.
Het bestand is te groot om hier te posten(3,3 mb), maar je kan het downloaden via deze link:
https://we.tl/HxjZPjynbP
Hoe werkt het.
Eerst uitpakken, het is een zip bestandje.
In het uitgepakte bestandje vind je het progje (darts icoontje) en een mapje om te testen.
Zet het progje in de map met uw poule bestanden.
Open het progje.
Test de rode knop, de map met de poules zal opengaan.
Om de tweede knop te testen moet je eerst het bijgeleverde mapje naar uw C schijf kopiëren. (C:\Poules) Niet naar documenten of dergelijke.
druk op poule 16, dan gaat poule 16 open.
Als het bestand geopend is staat er een darts icoontje op uw taakbalk. Staat poule 16 bv open en je klikt op het icoontje dan komt het progje weer tevoorschijn.
Als je de tweede knop (poule 16) verkiest maak ik die wel met knopjes, keuze rondjes, listbox of combobox, wat je verkiest.
Ik persoonlijk zou voor deze keuze gaan.
Maar er zit een addertje onder het gras.
Gezien ik niet met uw computer bezig ben, heb ik de juiste directory van uw poule map nodig.
Zoiets: C:\Poules
en de exacte benaming van al uw poulebestanden.
Zoiets: template poule 16 Darters 4P (exact met spaties of dergelijke)
Je kan altijd het lijstje mailen door hier op gast0660 te klikken.
Laat maar weten als ik in de goede richting zit.
Edit:
Nog een paar dingen vergeten te vertellen:
Ik kan er ook een full screen van maken, als je dat verkiest.
Het vbtje is nu een portable versie, maar ik kan er ook een installatie bestand van maken als je dat verkiest (als alles klaar is)

Laatst bewerkt:
hoi
helemaal top ik ga het snel proberen en laat je dan het hoe en wat weten Philiep, eerst krijg ik ff een knie operatie maar als ik weer op de been ben ga ik er mee aan de slag.
gr.Jan

dart prog.

templates.jpghallo Philiep,

heb gekeken en ik denk dat het precies is wat ik bedoel, ziet er top uit. Als je de moeite wil nemen om er een .exe
van te maken heel graag. hierbij neem ik aan dat ik hem dan ook op een andere laptop kan plaatsen :-).
de juiste dir. voor de poules kan gewoon c:\Poules zijn dan verplaats ik de files hierna toe.
Van de namen van de files heb ik een print screen gemaakt en bij gevoegd.
nogmaals top dat je dit doet , maar ik zou graag van je weten hoe en waarmee je dit doet. :)
bedankt en ik wacht weer in spanning af.
gr Jan

keuze venster op bureaublad.

ik ben in afwachting van de hulp van Philiep.
dit als antwoord of deze topic al opgelost is

Hoi, Progje is klaar, ik was aan het wachten tot je terug was van je knieoperatie:)

hallo Philiep,

knie heeft groot onderhoud gehad en ik zit nog wel op de bank, maar inmiddels wel weer in staat omhet een en ander te gaan proberen.
dus als je tijd hebt wil ik graag verder met het progje.

alvast bedankt .
gr Jan

Hoi, lukt het een beetje om te darten op "ene poot"?:d
Progje kan je hier downloadenhttps://we.tl/iE7h5pAJkU
Hoe ga je nu te werk. Installeer het programma net zoals ieder ander programma.
Als je een snelkoppeling op het bureaublad zet zal je een dartboard zien.Als het programma geopend is staat er een dartsboard in je taakbalk. Als een excel bestand is geopend en je klikt in de taakbalk op het dartsboard verschijnt het progje.
Test het programma.
Ga nadien naar Program files.(normaal gezien Program files (x86)) Zoek het mapje Dartsmenu. In het mapje ga je 27 poulebladen vinden. Vervang deze door je echte poulebladen.(zorg ervoor dat de namen identiek zijn als de namen die in het mapje te vinden zijn) Normaal zou het zo moeten zijn want ik heb de namen overgenomen van uw lijstje.
Klaar voor gebruik. (Aanrader, gebruik 2 schermen, een voor het progje en de andere voor je poulebladen)
Laat maar weten als het gelukt is.

Dart prog.

hallo Philiep,

Darten op ene poot gaat nog een poosje niet lukken Philiep :d :).
maar het programma ziet er echt top uit eigenlijk gewoon zoals ik het in gedachten had :thumb:
Alleen zou ik heel graag willen weten hoe je het programma zelf gemaakt hebt, zodat ik er met de tijd eventueel zelf wat in kan aanpassen.
verder hartstikke bedankt dat je je tijd er in heb willen steken en er moeite voor gedaan hebt.

met een erge vriendelijke groet:thumb::d
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan