keuze videokaart?

• Onderwerp starter Onderwerp starter liamo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

liamo

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2010
Dag dudes,

ik heb een tijd geleden een nieuwe PC gekocht via een online shop. De videokaart echter staat me al een tijdje niet aan want die is niet zo goed.. het is een : Nvidia Geforce 7025/Nvidia Nforce 630a (zegt Everest)

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe videokaart maar ik weet bijlange niet welke goed zijn.. Ik zou ze vooral gebruiken om te gamen en om soms eens een film te kijken.

Welke gegevens hebben jullie nodig van mijn computer zodat jullie me een videokaart kunnen aanraden?

greetz

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Welke hardware en voeding heb je in de pc?

thx :)

moederbord (onbekend) :
- 2x3015 Mhz
- systeemgeheugen 3840 Mb

en waar vind ik precies die gegevens van mijn voeding?

sorry ma ben redelijk unfamiliar met die termen ;)

Hoi,

Oke is het soms een merk pc? en anders zou je een met deze kunnen kijken welk moederbord etc.
En de voeding kan je alleen optisch bekijken door de pc open te maken maar als het een merk pc is zit deze vaak verzegeld i.v.m. garantie.

Nope,
het is geen merk PC. dus via everest vind ik niet wat mijn voeding is. Damn :p
dus u kan mij wss ook niet helpen?

greetz

Verder schrijf je dat je 'enige tijd geleden' deze pc hebt gekocht. De videokaart is van eind 2007 of zo......... (Hoe lang geleden is 'enige tijd' ?)

Het is wel een case waardoor ik langs de zijkant kan kijken :)
mss ben je hier iets mee, ik zie staan :
- Dual channel DDR2 1066
- Phenom 2
- Asrock

tzou kunnen datje hier helemaal niks mee bent maarja kan maar proberen he :p

Hoi,

Maar ik gaf pc wizard en geen everest en als de pc niet verzegeld zit zou je ook even op het moederbord meestal staat daar ook wel een type op maar wederom kijk of de kast is verzegeld

Euhm ik denk dat ik die gekocht heb hmm even denken..

ong. een jaar geleden :)

Wow, dan heeft de winkel daar idd. een redelijk gedateerd kaartje in gezet. Misschien doe je er goed aan om bij toekomstige aanschaffen heel even hier een mening te vragen omtrent de aan te schaffen hardware (zoals je nu ook doet). De meningen hier kosten je immers niets en je hoeft de gegeven adviezen ook niet op te volgen, mooier kan bijna niet?

Aan de andere kant zou ik die webwinkel ook weer tekort doen door het al te negatief te benaderen, want als jij de machine in 2009 hebt gekocht en de kaart was begin 2008 nog gangbaar én de machine was niet al te duur, dan heb je toen een budgetmachine gekocht en daar is theoretisch niets mis mee.

Laatst bewerkt:
Laat overigens de PC Wizard 2010 eens naar de componenten kijken, de Wizard is iets 'moderner' dan Everst, ténzij je de betaalde (en dure) versie van Everst hebt. De gratis versie wordt al enkele jaren niet meer onderhouden. De Wizard : Klik
Ik ben o.a. reuze benieuwd naar de processor en merk / type moederbord.

hihihi:d had ik ook al gemeld maar beter 2x als geen x:thumb::thumb:

Die vind ik leuk! Ik heb een maand geleden of zo aan 'beheer' gemeld / gevraagd om de linkkleur te veranderen omdat de huidige kleur (lichtblauw) zo slecht opvalt. Beheer was het mij mij eens en ging ernaar kijken. Ik ben bang dat door omstandigheden het tot nu toe bij 'kijken' is gebleven. ;) :D

De verzegeling mag overigens geen opstakel zijn voor de garantie. Is eigenlijk alleen bedoelt om mensen uit de kast te houden die (nog) niet weten wat ze wel en niet kunnen doen in de kast.

@gast0225 en Modag

Modag zal kunnen beamen dat ook ik vandaag een link heb gemist. Zal het balletje nog eens opgooien.

processor : AMD Phenom 2 x4 940 @3000MHz

voor die voeding, ik heb die case opengekregen, waar kan ik kijken welke het is? want ik zie niks speciaal (of het moet zijn dat ik niet weet waar ik moet kijken) :p

Achterkant van de machine zit een fan, da's de fan van de koeling.

Vaak boven in de kast waar je ook de stroomkabel in plugt, grote vierkante ding. Zou een sticker op moeten zitten, die info hebben we nodig.

Welkom op Helpmij.nl

Volgens mij is de huidige kaart niet eens een kaart maar een onboardchip;)

Hoi,

Nou laatst 8 pc's voor werk bij Alternate vandaan gehaald en deze waren verzegeld en stond specifiek bij zegel verbreking vervalt.......En inderdaad als hij voor me zelf was zou ik hem wel open maken maar ja je kan het beter even gemeld hebben.
En ja klopt vanmidag ook het linkje door lita 112 gemist

Laatst bewerkt:
oke ik heb de sticker gevonden ;)

Advance model no: EA-550 WS
output : 550W max.

is dit goede info? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan