keuze Xbox 360 of PS3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tessemvanaalst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2011
Hee mensen,

Wij zijn van plan om een nieuwe gameconsole te gaan kopen maar nu weten we niet welke. We twijfelen tussen een Xbox 360 en een PS3.
Veel mensen zeggen meteen PS3 omdat je dan gratis internet heb, maar wat zouden wij zoal doen op dat internet?
Ik speel niet bepaalt veel oorlogs/shooting en dat soort spellen. En aangezien ik binnenkort het huis uit ga, blijft deze bij mijn ouders staan. De neefjes en nichtjes vinden de Wii nog helemaal geweldig. Dus dan leek Kinect erbij ook leuk.
Dus wat raden jullie aan? Er moeten dus ook een aantal kinder spellen op kunnen, en voor zover ik heb gezien heeft de PS3 die niet, of in ieder geval weinig.
Dus laat me jullie mening eens horen!

xBoX 360 Slim 250 GB / 4 GB + kinect = Super setje!
Je kan ze goedkoop halen bij gamemania online of in de winkel

de ps3 is een veel uitgebreider systeem met veel meer geheugen, en een ingebouwde blueray speler, wat de xbox weer niet heeft. je hoeft voor de playstation ook niet voor het internet te betalen dat is inderdaad ook weer een voordeel, kortom ik zou voor de playstation gaan.

Je moet de console kopen voor de spellen.
Dus wil jij spellen spelen die alleen voor de Xbox zijn, dan koop je een Xbox.
Wil je spellen spelen die alleen voor de PS3 zijn, dan koop je een PS3.

Tegenwoordig koop je geen PS3 meer omdat deze een blurayspeler er in heeft zitten. Ik heb mijn blurayspeler(LG) gekocht voor 50 euro. Vroeger was dat wel anders.

Ik vind dat beide systemen dicht bij elkaar in de buurt liggen, de meeste games zijn voor beide systemen beschikbaar, over het algemeen heeft de ps3 iets betere gpx maar die van de 360 zijn ook over de top :) persoonlijk zou ik t niet voor de bleuray doen, ik haal mijn films retail van t net en ben tevreden met de kwaliteit (gratis ook nog :P) bleuray is duur en heb ik er dus niet voor over, verder is het natuurlijk fijn als je niet voor t internet hoeft te betalen, zeker als je niet persee behoefte hebt om multiplayer te doen.. Miss komt ooit de tijd dat je wel een game tegen iemand anders wilt spelen en dan heb je iig een gratis verbinding.
Ik ben absoluut geen fanboy, beide consoles zijn prima, alleen heeft de xbox meer problemen (bv ring of death) ik zou dus voor de ps3 gaan..

edit: zou je de console ooit willen ombouwen maar dat komt in jou verhaal niet naar voren, dan is de xbox (geloof ik) de betere keus (correct me if i;m wrong)

groet ger

Laatst bewerkt:
hmm ik heb ze allebei

en vind het ook maar lastig om te zeggen wat nou beter is

mijn voorkeur gaat toch naar de playstation 3
met een betere interface
de controller vind ik lekkerder maar ben nou eenmaal een playstation fan en van de xbox controller krijg ik zweet handen bij de ps3 niet :(
internet is gratis
vind de graphics ook beter
makkelijk om je media naar toe te streamen vanaf je pc
veel meer opties om in te stellen bij instellingen
draadloos internet (weet niet of die slim dat nu ook heeft)

ik denk dat je gewoon het beste kan kijken welke games je leuk vind en op welke console ze zullen zijn

allebei de consoles zijn goed

alleen vind ik dat de ps3 gewoon meer opties heeft

Laatst bewerkt:
en hoe weet jij dat ?
jij baseert het op dat je hebt gehoord dat de ps3 is gehackt maar eigenlijk weet je niet zeker of xbox live veiliger is (het is inderdaad nooit gehackt daar heb je gelijk in)
maar vind het niet echt goed onderbouwt
is een beetje hetzelfde als je 2 pc,s hebt en de een word gehackt dan is die dus ook meteen slecht ... ?
zolang je je creditcard gegevens niet opslaat dan maakt het eigenlijk vrij weinig uit
denk ik dan

Dus dat xBoX live veiliger is.

Dat is werkelijk waar pure onzin Ted. :)
Als je wilt kan ik je er nog een veel uitgebreidere reactie op geven. Maar heel in het kort:

- De aanval op Sony was vrij complex en doelbewust.
- Het feit dat jij geen kennis hebt van een aanval op XBOX's netwerk zegt niets over dat deze er niet is geweest.
- Het feit dat een organisatie is gehackt, zegt op incidentbasis nauwelijks iets over structurele veiligheid.

Als jij als eindgebruiker moet kiezen tussen XBOX Live en PSN (qua netwerk), zit daar op basis van de meest recente hack alleen nauwelijks verschil in.

Ik zou voor de Xbox 360 gaan. Inderdaad kan je nu Xbox 360 Slim 4GB + Kinect + Kinect Adventures + Kinect Sports + Een extra controller halen voor 240 euro. Een goede aanbieding! Ik heb nu sinds 19 november een Xbox 360 en Kinect en ik ben er zeer treveden over. Ook vind ik Halo een leuk spel :)

xbox 360 is inderdaad veiliger het enigste nadeel is dat je moet betalen om online te kunnen spelen wat hedendaags toch al heel veel word gedaan.
vanwege internet is het slimmer om een ps3 te kopen want qua prijs ben je uiteindelijk net zo duur uit een gemiddelde xbox live (gold) kaart is voor 12 maanden rond de 60,- euro.
slim is om het vanaf deze site te kopen -->http://xboxlivekaarten.nl/?gclid=CKeRud2Kxa0CFcdG3godzC2BBw dit is de meest voordelige site en hebben bijna altijd alles op voorraad.

groetjes ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan