• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst aanvullen rijen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat007

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2008
Goeie middag

Ik heb een bestand met een bepaald aantal filialen met gevegens van verschillende dagen,
Nu moet ik van een bepaalde dag de gegevens van filalen printen die iets gekregen hebben.
Op het printblad staat een keuze lijst(denk ik) maar ik kan die datums niet uitbreiden, en is het ook mogelijk om de lege rijen van filialen die niets gekregen hebben te verwijderen ?

Mvg,

Patrick

Bijlagen

betreft de datum zou ik in cel I8 zetten:
Code:
=vandaag()
vervolgens in I9: =I8+1, vervolgens doortrekken naar beneden.
In I7: =I8-1, vervolgens doortrekken naar boven t/m I1.

Bereft het verwijderen van de rijen:
Wil je dan de formules die daar staan verwijderen? Misschien kan je beter denken aan een filter ofzo...

edit: volgens mij kan je de formule beter in cel I153 zetten, en vervolgens in I152: =I153-1 >> doortrekken naar boven. je zal namelijk nooit zoeken naar een datum na vandaag. Toch?

Laatst bewerkt:
Bandido bob

Ik heb geprobeerd de datums daar te plaatsen, maar in cel b1 is er een knopje waar je een datum kan kiezen. Daar verschijnen nu geen datums meer in. Het is niet dat de rijen moeten verdwijnen, alleen de filialen die op een bepaalde dag geen levering hebben gekregen deze laten te verbergen en later terug te zetten als ik geprint heb. Hopelijk is deze uitleg iets duidelijker.

Mvg,

Patrick

Hier een voorbeeldje, met een filter op de sommen van de rijen. Om te printen kan je het filter zetten op <niet-lege cellen>, na het printen kan je hem weer zetten op <alle categorieen>.

Bijlagen

Bandito bob

Ziet er goed uit, maar weet jij soms hoe cel b2 eigenlijk werkt. Ik heb al naar bestuuringselement aan het zoeken geweest en vind er geen, ook geen formulier in vb.

Mvg,

Patrick

Bandito bob

Ziet er goed uit, maar weet jij soms hoe cel b2 eigenlijk werkt. Ik heb al naar bestuuringselement aan het zoeken geweest en vind er geen, ook geen formulier in vb.

Mvg,

Patrick

Ik neem aan dat je C1 bedoelt, dat werkt via valideren.
Klik maar op C1 > data > valideren.
Dan staat daar lijst > bron: =dag
=dag verwijst naar een cellen bereik. Zie: invoegen > naam > definieren.

Bandito Bob

Bedankt voor de goede uitleg. Nu kan ik verder werken aan mijn project. Als ik nog een vraagje heb, zal ik het hier wel komen melden.

Mvg,

Patrick

HierEnNu

Mooi gemaakt, maar hoe werkt deze kalender?
Bij mij doet hij niets. Kan de datum niet veranderen.

Mvg,

Patrick

Waarschijnlijk beschik je dan niet over ms access. Dan werkt het schijnbaar niet, zoals ik gelezen heb.

Groeten,

M.

HierEnNu

In heb acces 2002 erop staan samen met excell 2002. Deze stonden toen op de cd van mircosoft xp professional.

Mvg,

Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan