• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst afhankelijk van waarde in bep cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeveinM

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2016
Ik zou een keuzelijst willen maken waar de keuzes afhankelijk zijn van de waarde in een bepaalde cel. Voorbeeld in bijlage.

Bijlagen

Hierbij nog een ideetje zonder VBA. Werkt alleen als de tabel in blad2 gesorteerd is op leverancier.

Bijlagen

@ Joost1 : bij het 2e veld heb ik nu geen kuezelijst die verschijnt als ik het goed zie?

@ VenA: Wanneer ik "=Project" ingeef in validatie dan krijg ik volgende melding te zien 'De bron resulteert momenteel in een fout. Wilt u toch doorgaan?'
Werkt dit ook als ik nog een ander tabblad heb waar er ook een kolom is die Project noemt? Moet dan Project op tabblad 2 anders worden genoemd...?

Eventueel nog een andere mogelijkheid om de keuzelijst te bekomen?

Project is een gedefinieerde naam. Deze kan je terug vinden via namenbeheer <Ctrl> + <F3> Als jouw echte bestand anders is dan het voorbeeld dan zal je de formule aan moeten passen. In het voorbeeldbestand werkt het toch?

Ok. ja in het voorbeeldbestand werkte het en dan dacht ik dat ik in mijn bestand (het echte) alle aanpassingen had gedaan en het werkte niet. Maar nu heb ik via namenbeheer de aanpassingen gedaan en het werkt nu wel:-)
merci!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan