Keuzelijst alles kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

droogers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Hallo,

In een formulier heb ik een keuzelijst gemaakt. Nu wil ik dat er op die lijst een mogelijkheid komt om alle mogelijkheden te kiezen. Ik heb al zitten experimenteren met de notatie "(all)" maar dit had geen effect.
Wie kan mij verder helpen

alvast bedankt
Johan

Zie bijlage.
Is dit misschien een idee?

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je bericht.
Wat ik echter wil is een aparte keuze in de lijst voor alles.
Johan

Je kunt ervoor zorgen dat je in de query waarop je list gebaseerd is de keuze "all" ook toont. Afhankelijk van die keuze zul je dan achteraf de afhandeling darvan moeten doen.

Je kunt dat het best met een UNION query doen:

SELECT "all" as waarde FROM DUAL
UNION
SELECT waarde FROM tabel;

Grtz,

Bedankt voor je antwoord.
Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
Als ik de code invul bij de rijbron van de keuzelijst krijg ik een foutmelding.

Johan

Hallo Johan,

In tegenstelling tot bijv. ORACLE kun je in ACCESS volgens mij 'dual' niet gebruiken.

Probeer het volgende:

SELECT "Alles" as NaamVeld FROM JouwTabel
UNION
SELECT NaamVeld FROM JouwTabel;

Uiteraard de namen NaamVeld en JouwTabel aanpassen aan jouw situatie.

Makaai:cool:

Hallo,

:( Als ik de code gebruik krijg ik een lege query bij de optie "alles" in de keuzelijst. De andere opties in de keuzelijst werken wel.;)
Onderstaand vindt je de code die ik gebruikt heb
SELECT "Alles" as getrouwd FROM tblgegevensleden
UNION
SELECT getrouwd FROM tblgegevensleden

Wat doe ik fout ?

Als je het op deze manier doet dan zul je VBA code moeten schrijven die kijkt of je de optie alles hebt geselecteerd en die vervolgens alle overige opties in je lijst voor je selecteerd.

Wist je overigens dat je met een paar toetscombinaties ook alles kunt selecteren in een listbox.
Ga op het bovenste item in je listbox staan en druk vervolgens de toetsen CTRL+ SHIFT+END in.
Of
Selecteer met de muis het bovenste item, scroll naar beneden, druk de SHIFT toets in en selecteer het onderste item.

Misschien zijn bovenstaande toetscombinatie al voldoende om je probleem op te lossen.

Ik neem aan dat deze optie alleen werkt in de keuzelijst met de meervoudige selectie optie aan. Dezet heb ik gebruikt maar nu krijg ik alleen nog maar lege queries. In de querie staat de volgende regel: [Forms]![Formulier1]![KeuzelGetrouwd]

Ik begrijp er niets meer van.

Johan

Heb je de mogelijkhed om een zipfiletje (max 100 kb) te plaatsen, dan kan ik of iemand anders er eens naar kijken. Dat is wel zo makkelijk denk ik.

Grtz,

Misschien dat het bijgevoegde bestand wat duidelijkheid schept.

Johan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan