Keuzelijst -> automatisch gegevens invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

webace

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Berichten
134
Hoi,

Kan iemand me helpen met het volgende probleemje.
Ik ben bezig een besteldatabase aan het maken waar ik orders van klanten kan ingeven.

Ik zou wanneer ik op een bepaalde klant druk via keuzelijst automatisch zijn andere gegevens krijgen zoals tel. fax, ... al deze gegevens staan in 1 tabel.
In een andere staan contactgegevens, deze zijn gekopeld aan aan id nummer.

wie zou me kunnen helpen, de gegevens zoals tel, fax automatisch weer te geven?
 
Klasses

Heb je al een klasse voor klanten aangemaakt, waarin alle klanten staan
van daaruit moet dan een sleutel aangemaakt worden die naar een bepaalde
verwijzing verwijst.

Bij die klasse horen dan bepaalde atributten zoals naam adres en dergelijke

overerving:thumb:
 
bedankt voor je reactie sportiev

een klasse is dat een querry?

en hoe voeg je een sleutel toe? Bedoel je een primaire sleutel? en dan doorverwijzen.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je zoiets.
 

Bijlagen

  • db5.zip
    64,7 KB · Weergaven: 163
ja inderdaad bedankt

is het moeilijk om bij het factuurform er een contactveld aan toe te voegen
waarbij er kan gekozen worden uit verschillende contactpersonen (staat in een andere tbl).
 
Neen. Koppel deze tabel ook aan je klanten tabel, en zet deze ook bij in de query. of je kan in je klanten tabel deze contact personen toevoegen.
 
ik heb nu proberen een 1 op veel relatie te leggen maar krijg op geen enkele
manier het unlimited teken.(de horizonale 8) Wat zou ik fout doen?

edit: het is wel een gelinkte tabel waarop ik een relatie probeer mee te maken.
 

Bijlagen

  • A.png
    A.png
    4,2 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Dat is moelijk te zien zo. Zip je datebase, en plaats deze hier even, dan kunnen we eens kijken.
 
Hoi Vanzwam, het document die je in dit artikel hebt geplaatst ziet er goed uit, nu heb ik een vraag... hoe kun je de achtergrond kleuren van de formulieren veranderen, er zit namelijk een lijst omheen waardoor je die niet kan veranderen. En na het veranderen van de kleur, hoe zet je die lijst erweer omheen??

Bedankt,

Claciar
 
Bedoel je de formulier achtergrond? In het voorbeeld, dat ik hier geplaatst heb, is dat niet mogelijk, aangezien het een formulier achtergrond is. Deze is gemaakt in photoshop. Kijk maar even bij eigenschappen van het formulier. Wil je dit veranderen, moet je een eigen achtergrond maken.
 
ok, maar hoe krijg ik hem zo dat er een kader om heen zit, ik bedoel kleur veranderen en daarna wanneer ik het formulier open hij word weergegeven in een keurig formaat? juiste afmeting enz..

Claciar
 
Ik snap niet wat je bedoelt met kader eromheen ed..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan