• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst beperken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wigi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In bijgevoegd bestand staan 4 gele cellen met dropdown menu's.
Als je een keuze maakt uit 1 van die cellen, dan verdwijnt die naam uit de dropdown menu's.
Verwijder je de waarde uit de cel, dan komt de naam weer terug in de dropdownmenu's.

Dus:

player1
player2
player3
player4
etc.

Player3 wordt gekozen en verdwijnt dus uit de lijsten.
player1
player2
player4

Cel met player3 wordt leeggemaakt en player3 wordt weer toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hallo,

Een vraagje.
Ik moet telkens spelers selecteren in een cel.
Nu kan elke speler slechts 1 x opgesteld worden, dus hij zou na 1 selectie niet meer mogen voorkomen in de volgende keuzelijst.

zie voorbeeld in bijlage.

thx,

joske

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt Guys,

Werkt perfect ! :thumb:

Ik heb wel wat moeten zoeken om mijn vraag terug te vinden (datumprobleem op de server ? :confused: )

Joske

Is af en toe ellende met de achterliggende database hier bij Helpmij.
maar dat zou jou er niet vanaf moeten houden om de vraag op opgelost te plaatsen :D .

Bedankt.

Groet,
Ferenc

Hi Ferenc,

Als ik de vraag op opgelost wil plaatsen krijg ik de melding : Systeembericht : Ongeldige actie opgegeven.

Misschien kan een moderator de vraag op opgelost zetten voor mij.

Thanks,

Joske

Ik probeer het bestand te bewerken voor mijzelf, maar het gaat niet lukken. Kan iemand mij mischien helpen?

Ik ben namelijk bezig ook een rooster voor mijn werk te maken. Met een keuzelijst waarbij steeds de gekozen werknemer uit de keuzelijst verdwijnt. Maar zodra ik de keuzemenu's uit het voorbeeld bestandje in een andere cel plaats, komen de namen niet meer te voorschijn.

Hi Patrick,

Welkom op het forum.
Het bereik is gelinkt via validatie aan de naam "Naam" die via een formule verwijst naar het 2de werkblad kolom C. Als je de cellen van plaats wil wijzigen, moet je ook de verwijzingen aanpassen.
Anders hang je het bestandje in bijlage, dan zoeken we allen samen naar de oplossing :) .

Greetz,

Joske

Patrick,

Nogmaals welkom.

Denk dat je beter in een nieuwe vraag verder kan gaan.
Ook aangezien ik, en denk ook meerdere, mensen deze post ook niet volledig kunnen openen.
Tevens wordt hij als nieuwe vraag door meerder mensen bekeken waardoor er weer meer kans is op een jusit antwoord.

Groet,
Ferenc

Ferenc,

Bedankt voor de reactie. Maar het is reeds gelukt. Dus ik hoef er geen vraag meer over te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan