• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

KEUZELIJST die gegevens laad uit ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan ik eventueel deze op opgelost zetten, alles netjes uitschrijven wat ik wil en een nieuwe vraag plaatsen of is dit niet toegestaan?

Waarom wil je een nieuwe vraag stellen.

Die (nieuwe) vraag kun je toch ook in deze vraag stellen.

Of gaat die over een geheel ander onderwerp?

Hallo,

Neen het gaat over hetzelfde, misschien als ik het eens anders formuleer dat het wel duidelijk word kan dit?

Bedankt

Geachte helpers,

Eerst wat uitleg over de tabbladen. Invoer-> hier zal worden gegevens ingegeven.
Uitvoer-> dit zal het resultaat moeten worden.

Alles ertussen zijn lijsten om het geheel mogelijk te maken

cyclussen= soort bewerking in metaal (boren, tappen, frezen enz...)
Patronen zullen worden gebruikt voor verschillende boringen met zelfde maten te programmeren. vb 3gaten op een rij word een lijnbewerking, 4 gaten in een cirkel word het patroon "cirkel" enzoverder...

De opbouw zal zijn zoals die van een "dialoogsturing" princiepe is dat je niet zelf aan de machiene een programma moet "vertellen" maar dat de machine je een vraag stelt en jij antwoord... naar gelang je antwoord zal ook de volgende vraag die de machiene stelt kunnen verschillen...

Vb
Eerste vraag die de machine stelt is welke cyclus je kiest je kan kiezen uit boren, tappen, frezen enzoverder...
Ik neem als voorbeeld boren omdat ik deze eerst wil uitwerken en testen of het werkt.Na het boren vraagt ze de diameter, dan patroon (en hier kan je weer kiezen uit lijn,punt, cirkel, 4kant)
Daarna moet je de maten van het patroon opgeven, bij lijn vraagt ze hoeveel gaten op de lijn en welke onderlinge afstand.
daarna gaar het vragen verder... blind of doorlopend... diepte enzo...

op het einde van de cyclus kan je opnieuw voor een volgende cyclus kiezen, boren, tappen, frezen...

Ik wil nu dat excel voor mij deze vragen genereert... door middel van keuzemenus

Ik hoop dat het nu wat duidelijker word en dat jullie mijn moeite apprecieren en me verder kunnen helpen.

Ondertussen leert men de forumregels ook eens kennen. Mijn excuses.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8XMZIMKAEY73.xlsm

Kan ik deze vraag ergens anders posten daar ik geer reactie meer krijg hier?

bedankt alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan