• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

KEUZELIJST die gegevens laad uit ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.
kan er niets van maken

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NGKLGL7UWJYJ.xlsm

DIT IS EEN VEREENVOUDIGDE VERSIE MSS IS HET NU DUIDELIJK WAT IK WIL.OP BLAD INGAVE ZAL ER WORDEN GEWERKT? DE REST ZAL LATER WORDEN VERBORGEN.IN A1 HEB JE EEN EERSTE KEUZEMENU DIEUIT HET TABBLAD CYCLUSSEN WORD GELADEN.INDIEN (ZOALS IN MIJN VOORBEELD) WORD GEKOZEN VOOR BOREN MOETEN ALLE CELLEN DIE ER BIJ BLAD CYCLUSSEN BIJHOREN(ZIE KADER) WORDEN MEEGENOMEN NAAR BLAD INGAVE.

Roepen draagt niet onmiddelijk bij tot een sneller antwoord :mad:
In bijlage een voorbeeld voor boren en partroon lijn.
Dit gaat bij uitbreiding echter een monstermacro worden vrees ik omdat nog de andere patronen moeten worden toegevoegd en omdat de mogelijkheden van tappen en frezen nog moeten worden toegevoegd waardoor de plaatsing van eventuele valdatielijsten en andere patronen ook in rekening moet gebracht worden, enz....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste, geen idee dat caps schreeuwen was. Die staat op mijn pc meestal op fanuc programma is altijd g en m code in grote letter het was niet mijn bedoeling te schreeuwen. Bedankt voor de moeite ik bekijk het meteen. Wat bedoel je met moster macro? Haalbaar of niet?

ziet er heel goed uit, is dit wat ik wil, kan je juist de laatste rij (12) niet meer mee laden bij de keuze?
is het nu mogelijk hetzelfde te doen voor de keuze van patronen?

kan je me uitleggen hoe de macro juist werkt? dan kan ik zulke dingen zelf mss proberen aanpassen. is het ook mogelijk de lege cellen uit de keuzemanu te halen? dit is hier in mijn vorig project gebeurt maar ik weet niet hoe http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JSDOJA3MRSWC.xlsm zie keuze van vormen, zelfde princiepe

alvast bedankt

He bedankt alvast rudy? zie je het zitten om ver der op te bouwen samen? we zien wel hoe ver we komen.
er is een regel te veel mee genomen de"gijkuv{|}t0syw
%"
hoeft net bij boren worden geladen maar bij "einde"
kan ook start en einde worden toegevoed aan de keuzelijst?
en de keuzelijst in heel kolom a beschikbaar worden gemaakeT?

alvast bedankt

Alle bereiken kan je vinden bij Formules >> Namen Beheren en kunnen daar aangepast worden.
Om items toe te voegen aan een keuzelijst selecteer je de keuzelijst en gaat dan naar Gegevens >> Gegevensvalidatie; daar kan je dan items toevoegen.
Wat je bedoelt met in heel kolom A beschikbaar maken snap ik niet waar je heen wil.

in A2 kan je nu kiezen voor boren, er kunnen echter nog andere boringen moeten worden geprogrammeert erna dus moet je onder de cyclus nog een cyclus kunnen selecteren...en zo verder... ik probeer dit weekend de bereiken aan te passen en ook de volgende stap uit te leggen.
Bedankt alvst voor de hulp en uitleg

ofwel kunnen we die keuzelijst die nu in a2staat onderaan de cyclus plaatsen in de tab cyclussen zo kan je op het einde van de cyclus automatisch een andere kiezen

Beste, hierbij actueel bestand http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VPZFPOVULYWS.xlsm

allereerst bedankt voor de hulp!!!!! dit is echt schitterend hoe het werkt, wat ik nu wil is de keuzemenu die op ingaveblad in a2 beschikbaar is kunnen kopieren naar andere cellen doe doe ik dat? (ik wil hem op elk einde van cyclus beschikbaar maken)

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LZEMP8H46N3G.xlsm

Boren op lijnpatroon is zo goed of uitgewerkt, juist is er een fout als je kiest voor lijnpatroon in het blad ingave komt in H7 `3* te staan en hij moet eigelijk `3 laden (uit blad patronen F9)

Is het mogelijk om in de kolop H in blad ingave altijd de . weer te geven bij de getallen? (niet komma) zo word 3->3.0 en of 0 mag . worden en 0.5 mag .5 worden

Wat ik dan nog zou willen is de gegevens uit blad ingave rij H en I wegschrijven naar een txt bestand. ik zou ze hiervoor eerst in blad uitgave willen op volgorde zetten H1-I1-H2-I2-H3-I3 en zoverder kan dit? indien ik deze lijn heb kan ik dat makkelijk exporteren naar txt (op een andere manier mag ook maar zou niet direct weten hoe...)

Alvast bedankt

Blijkbaar zelf als je de cel F9 uit patronen leeg haalt blijft hij die `3* mee nemen god weet van waar...

Is mijn vraagstelling duidelijk? of is er meer info rond nodig? ik kan eventueel eens uitprinten van de cyclussen op de machine mss word het dan duidelijker? alvast bedankt ik zit nu toch al wat verder

ze hebben me daar reeds gezegd dat het niet mag dus heb ik ze direct opgelost gezet wist dit niet

Ik zou het helemaal geen bezwaar vinden als je:
- probeert foutloos Nederlands te schrijven (er zijn programma's met spelling- en grammaticacorrectie)
- probeert begrijpelijk / leesbaar Nederlands te schrijven.
- gebruik maakt van leestekens (punten, komma's, puntkomma's, hoofdletters etc.) om de leesbaarheid te vergroten
- eerst nadenkt voordat je iets intoetst
- probeert je in te leven in degene die jouw tekst leest: lees je eigen tekst over alsof je die voor het eerst tegenkomt.
- bijlagen hier plaatst in plaats van op lokaties elders (met alle veiligheidsrisico's vandien)

Geachte,
Ik zal er op letten.

Kan er iemand mij helpen met mijn probleem?

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan