• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst een bepaalde waarde meegeven...

Status
Niet open voor verdere reacties.

core2009

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Bekijk bijlage Test_semester.xlsxBekijk bijlage FiloFax_T&O_CVO_V1_31.zipVraagje? Ik weet niet of het kan maar ik zit met het volgende. Ik heb een bestand aangemaakt waarin ik leerlingen kan in opvolgen. Maar ik heb 3 groepen, 2 korte modules van 60 uren en 1 grote module (een volledig schooljaar van 120 uren).

Kan ik via een keuzelijst waarin de tekst "Semester 1, Semester 2, Volledig schooljaar" staat een waarde meegeven na keuze, zodoende dat deze keuze andere cellen invullen met het aantal uren en einddatum?

Deze uren en datum dienen om in andere tabbladen de proces-verbalen in te vullen van de leerlingen.

Klinkt misschien allemaal ingewikkeld, daarom een test bestandje erbij met korte uitleg. En het origineel waarin deze gaat geïntegreerd gaat worden.

Alvast bedankt voor eventuele aanwijzingen en tips!

Mvg,
Erwin.

Beste core2009,

dit kun je realiseren met vert.zoeken uit een tabel.

deze heb ik in jouw bestandje toegevoegd.

H9
Code:
=VERT.ZOEKEN($I$9;$L$1:$O$3;2;0)

ik zou wel de samengevoegde cellen aanpassen.

daar krijg je vroeg of laat last mee.

maak kolom I gewoon breder, dan past hier ook de gehele tekst in.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Beste core2009,

dit kun je realiseren met vert.zoeken uit een tabel.

deze heb ik in jouw bestandje toegevoegd.

H9
Code:

ik zou wel de samengevoegde cellen aanpassen.

daar krijg je vroeg of laat last mee.

maak kolom I gewoon breder, dan past hier ook de gehele tekst in.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Hoi Oeldere,

Alvast bedankt voor deze snelle oplossing, maar ik zit nog even vast. Ik ben niet echt op de hoogte van VERTICAAL ZOEKEN.
Corrigeer me als ik mis ben, dit heb ik dus opgezocht naargaande jou oplossing. Verticaal zoeken is dus:
VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomindex_getal;[benaderen])

In mijn geval dus:

Cel I9 is mijn keuzelijst, hij moet gaan zoeken vanaf cel L1 t.e.m. cel O3. Dan staat er in de formule waar de uren moeten staan een 2, bij de startdatum een 3 en bij de cel van de einddatum een 4. Tot zover ben ik mee, dit is het getal voor de indexering van de kolomindex.
Maar waarvoor staat die 0 dan? Deze begrijp ik niet... :(

Mvg,
Erwin.

VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomindex_getal;[benaderen])
De 0 staat voor benaderen of niet.
Met andere woorden, als benaderen op 0 staat kijkt/zoekt hij alleen naar gelijke waarde als zoekwaarde. Geeft bij niet gevonden waarde een fout melding.
Zet je deze op 1 dan zoekt hij naar dichts bijgelegen antwoord De tabelmatrix moet dan wel oplopend gesorteerd zijn.

De 0 staat voor benaderen of niet.
Met andere woorden, als benaderen op 0 staat kijkt/zoekt hij alleen naar gelijke waarde als zoekwaarde. Geeft bij niet gevonden waarde een fout melding.
Zet je deze op 1 dan zoekt hij naar dichts bijgelegen antwoord De tabelmatrix moet dan wel oplopend gesorteerd zijn.

Yep! Nu snappen we hem. :rolleyes:

Thnx voor de verklaring.

GReeTZ!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan