Keuzelijst - eerder gemaakt keuze overschrijven

• Onderwerp starter Onderwerp starter jhdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jhdw

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Goedemorgen,

ik ben al een tijdje aan het stoeien in mijn factuur db. Het programma werkt op zich wel maar met één formulier wil het niet lukken. Het gaat om het wijzigen van een eerder gemaakte keuze onder de knop "factuur wijzigen". In mijn voorbeeld staan nu 3 records en als ik dan bijv. de gegevens in het eerste record wil overschrijven dan lukt het mij niet zonder kunst en vliegwerk om eerst in tbl_machine 2 velden leeg te maken (berekend en prijs_berekend). Als deze velden leeg zijn, dan komen de machines weer op voorraad te staan en kunnen ze later weer opnieuw geselecteerd worden.
Als het record eerst gewist wordt, dan lukt het wel.
Zo het nu is komen er allerlei meldingen tussendoor die tot een gewenst resultaat kunnen leiden als de juiste keuze gemaakt wordt. Het is echter veel te gecompliceerd en je wist zo maar de verkeerde records en de voorraad wordt dan niet goed aangepast.
Dat zou ik graag willen vereenvoudigen.
Wie kan mij hiermee helpen - zie de bijlage met mijn gestripte db

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VMESULQYC3QH.zip

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr.
Jan

Als je er een 2003 voorbeeldje van kan maken, kan ik er zo wel naar kijken. Anders zul je tot vanavond moeten wachten.

Goedemorgen Michel,

Alvast bedankt voor de snelle reactie.
Ik kan wel wachten tot vanavond maar ik zal niemand tegen houden om er nu naar te kijken.
Daarom heb ik ook een 2003 versie gemaakt. Ik hoop dat het lukt want op het hoofdmenu zag ik wel dat er aan de opmaak iets veranderd is.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FY3DAHMH7E7A.zip

Gr.
Jan

In je voorbeeldje zit maar 1 record in de tbl)factuur. Of bedoel je de records in het subformulier?

Ik kan verder overigens niet zoveel doen in het bestand, want hij crasht om de haverklap als ik iets wijzig in de code. Komt wel vaker voor bij een geconverteerd bestand, dus doe geen moeite om een nieuwe te maken.

Sorry voor de onduidelijkheid.

Ik bedoel inderdaad het subformulier.
In de tbl_machine staan in totaal 6 records waarvan bij 3 de velden "berekend" en "prijs_berekend" gevuld zijn. Dan blijven er nog 3 over die gekozen kunnen worden. Dan wil ik bijv. in record 1 een andere kiezen en daar zit mijn probleem. Ik heb nu actie bij "OnFocus" maar dat werkt ook niet echt soepel.

Er is vast een betere en elegantere (lees gebruiksvriendelijke) oplossing maar ik zie hem niet.

Gr.

Jan

Wat is de bedoeling van die tabel Machine? Ik snap eerlijk gezegd de bedoeling niet van de velden [Ontvangen], [Prijs_ontvangen], [Berekend] en [Prijs_berekend]. Wat doen die daar? 3/4 van de tabel zou volgens mij in een eigen tabel horen, en niet hier.

Goedemiddag Michel,

Je hebt me weer op het goede spoor gezet. Ik kwam met de tbl_machine helemaal in de knoei. Ik heb de 2 velden [Berekend] en [Prijs_berekend] er uit gegooid. De gegevens in deze 2 velden kon ik ook uit de tbl_factuur en tbl_factuurregels halen. Hoe simpel kan het zijn! Er is geen nieuwe tabel bijgekomen. Er kon toen ook heel wat programmeerwerk de prullenbak in.
Het werkt nu als een tierelier.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Gr.
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan