• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst Excel - Eén keuze, meerdere cellen onder elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigstefanus

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2014
Beste Helpers,

Momenteel probeer ik in Excel een dropdown list te maken met adressen. Dit lukt tot op zekere hoogte, maar dan moet het adres in één cel geplaatst worden (achtereenvolgens:bedrijfsnaam, adres, postcode, woonplaats). Het probleem is dat het adres op dezelfde manier in de dropdown list komt te staan, terwijl ik het graag als volgt wil:

Bedrijfsnaam
Adres
Postcode, woonplaats

Zie bijlage voor een voorbeeld bestand. Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zónder het gebruik van teksterugloop (dit werkt niet altijd namelijk vanwege afwijkende lengtes in de adressen).

Alvast bedankt!

Bedankt voor het snelle antwoord.

Opzich is het een mogelijkheid, maar het nadeel is dat de foutkans wordt verhoogd - die wil ik zo laag mogelijk houden.

Is het ander misschien mogelijk door een keuze vakje aan te vinken, dat dan de tekst verschijnt in de bewuste cellen?

Zie wederom voorbeeld.Bekijk bijlage Voorbeeld 2.2.xls

Waarom verhoogt het foutkans? Ben je bang dat het adres handmatig gewijzigd wordt of zo? Je kunt de sheet ook beveiligen tegen bewerken, en dan met uitzondering van het selectievakje voor de bedrijfsnaam. Dat gaat simpel.

Maar terugkomend op je vraag uit de post hierboven: ja, dat kan. Zie voorbeeld hieronder.

Bekijk bijlage Voorbeeld 2.2.1.xlsm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan