• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst gebaseerd op Tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollekecrown

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Berichten
71
Ik was bezig met een keuzelijst in een combobox. Ik heb deze gesloten vraag gevonden die grotendeels doet wat ik wil: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/711325-keuze-lijst-met-meerdere-kolommen

Nu is mijn vraag of het ook mogelijk is om de combobox te koppelen aan een tabel?

Ik heb een bestandje bijgevoegd waar ik al een tabel heb gemaakt van de lijst, maar in de eigenschappen van de combobox is deze nog gekoppeld aan de Name List.
 

Bijlagen

  • Friend(T1) (2).xlsx
    46,5 KB · Weergaven: 38
kan deze oplossing u bekoren
 

Bijlagen

  • Kopie van Validatielijst Tabel met criteria.xlsm
    43 KB · Weergaven: 27
Mooie oplossing, maar helaas niet wat ik bedoel. Wat mijn doel is, is om vanuit de tabel een lijstje te genereren gebaseerd op de waarde in een andere cel. Deze cel heeft de waarde 10.04.01.

Nieuw bestandje toegevoegd dat hopelijk wat duidelijker is, sorry voor de onduidelijke vraagstelling.

Groet Paul
 

Bijlagen

  • Validatielijst Tabel met criteria.xlsx
    31,7 KB · Weergaven: 27
is het deze oplossing die je zoekt
 

Bijlagen

  • Kopie van Validatielijst Tabel met criteria-1(jp)(upd).xlsm
    50,1 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Hallo JeanPaul,

Nee, niet echt. Het is ook niet de bedoeling om de tabel te filteren, maar om een validatielijst te maken op basis van de tabel. Voor één kolom kan dit door in de validatielijst te kiezen voor =indirect("tabel1[Artikelnr]"), maar dan krijg je de gehele kolom.

Mijn doel is om een lijstje te krijgen met optie 1,2,3 (de opties bij 10.04.01). 10.04.01 staat hierbij op een ander blad. Dus zeg maar validatielijst: =indirect("tabel1[Artikelnr] where Artikelnr = 10.04.01").

gr Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan