• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst gebruiken om een andere cel automatisch in te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilsfan

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2017
Hallo,

Ik wil graag het volgende bereiken;

Doormiddel van een keuzelijst een andere cel automatisch iets in laten vullen

Keuzelijst bijvoorbeeld: 9100 ; 9200 ; 9300 ; 9400

Als er de keuze wordt gemaakt voor bijvoorbeeld 9200 moet de cel daaronder automatisch Bijzonder verlof komen te staan.
Als er de keuze wordt gemaakt voor bijvoorbeeld 9300 dan moet daarvoor in de cel er onder Roostervrij komen te staan.

Ik heb op YouTube rond gekeken, maar daar wordt alleen uitgelegd hoe je een keuzelijst maakt, maar niet hoe je aan die keuze weer een vast gegeven koppelt.

Code:
=ALS(B1=9100;"Bijzonder Verlof";ALS(B1=9200;"Roostervrij";""))
Dit kun je uitgebreid maken als je wilt
Met een vb bestand kan ik het voor je doen...

Code:
=ALS(B1=9100;"Bijzonder Verlof";ALS(B1=9200;"Roostervrij";""))
Dit kun je uitgebreid maken als je wilt
Met een vb bestand kan ik het voor je doen...

Gelukt.. Zo simpel was het inderdaad.. moet er alleen even opkomen.. Maar kan het ook andersom? Woorden naar getallen. Dit probeer ik nu maar dat leest hij dan dus niet

Laatst bewerkt:
Of deze code
Code:
=ALS.NB(KIEZEN(VERGELIJKEN($S$1;{9100\9200\9300\9400};0);"V";"Z";"Thuiswerk";"RoosterVrij");"")
in cel S2

of zo

Code:
=ALS.FOUT(KIES((A1-9000)/100;"Bijzonder Verlof";"Roostervrij");"")

KIES() kan ook KIEZEN() zijn.

Markeer je de vraag ook even als opgelost? :)

Ja als ik er helemaal uit ben wel. Met woorden in de keuzelijst en de code als uitslag lukt me namelijk niet.

Als nummer bereik is niet de juiste oplossing voor mij omdat bovengenoemde voorbeeld getallen zijn. De echt getallen zijn bijvoorbeeld 9986 en 8320.

Dan pas je dit toch aan>? of je maakt de formule dynamisch...
een vb bestand zou het makkelijker maken

Ben er al uit,

Ik had het aangepast maar de woorden niet tussen aanhalingstekens geplaatst..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan