Keuzelijst in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inguhh

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Beste allen,

Ik ben begonnen met het opzetten van een simpele database. De data die hier wordt ingevuld, moet later ook worden gebruikt in andere analyse programma's. Hierdoor worden er een paar eisen aan gesteld. Een voorbeeld is het geslacht: het liefst zou ik dat numeriek invullen. Dus bijv 1 (voor man) of 2 (voor vrouw).

Wanneer de data echter wordt ingevoerd is het niet praktisch om te werken met deze code. Dan zou ik toch liever een keuzelijst maken waarin staat man of vrouw. Wanneer dan man wordt gekozen, zou ik het graag in de database als een 1 willen opslaan.

Ik heb me al rot gezocht, maar heb nog niks kunnen vinden. Moet ook eerlijk zeggen dat ik nog niet super veel ervaring met Access heb. Misschien kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt in ieder geval.

Groet,
Inge

Toch is het relatief simpel om te maken. Als je de <Wizard Opzoeken> gebruikt, is het zelfs een fluitje van een cent. Kies dan voor <Ik typ de gewenste waarden>, in de volgende stap typ je 2 in <Aantal kolommen> en daarna vul je in het raster in Kol1 de waarde 1 en in Kol2 Man, en daaronder in Kol1 de waarde 2 en in Kol2 Vrouw. Na het invullen van de keuzelijst gegevens sleep je de breedte van Kol1 helemaal naar links, zodat je alleen Kol2 in het scherm overhoudt. Daarna maak je de keuzelijst af. Als je de tabel opslaat, zie je keurig een keuzelijst met één kolom met tekst. De tabel slaat echter de getallen op.

Hartelijk bedankt! Soms zie je door de bomen het bos niet meer, zeker als je beginnende bent. Ik was gewoon op de verkeerde plaats op zoek.

Nogmaals bedankt voor dit snelle antwoord!

Groet,
Inge

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan