Keuzelijst in formulier - auto aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoxbarg

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
18
Ik heb een keuzelijst met invoervak aan een formulier toegevoegd mbv de wizard. Het formulier is op basis van een selectiequery op twee tabellen.
De keuzelijst met invoervak is bedoeld om snel te zoeken, na klikken zouden de velden in het formulier automatisch moeten worden ingevuld vanuit de tabel die ik in de wizard heb aangegeven.

Na klikken op de selectie in de keuzelijst gebeurt er niets en ik zie ook geen mogelijkheid om in het eigenschappenvenster van het formulier het autoaanvullen op ja te zetten.

graag hulp!
 
Ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen op je vraag. Dat komt omdat de meeste vragen over comboboxen gaan en dat is een kwestie van veel doen en proberen. De uitleg kost meestal veel tijd.

In jouw geval heb neem ik weer aan dat je een bound form hebt want je hebt de wizard gebruikt, je hebt een combobox dus waarschijnlijk heb je een lookup functie van je tabel gebruikt. Een combobox vult by default aan wat je intikt. Tenzij je iets intikt dat niet in de lijst staat. Je zegt dat je form is gebasseerd op een query waarbij twee tabellen zijn gebruikt. Waarschijnlijk in een join. Je hebt een niet updateable query gemaakt oftewel een query waarbij je de waarden in de uitvoer van die query niet aan kan passen. Dit is een nadeel als je bound forms gebruikt; je krijgt de indruk dat je van alles kan wijzigen maar dat is meestal niet zo.

Mijn advies is dan ook gebruik unbound forms en je kan alles!
 
Je hebt gelijk veel uitproberen. Het is gelukt.
De besturingselementbron ontbrak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan