Keuzelijst in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ibiza1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2011
Beste lezer,

Ik heb in Word een opsomming gemaakt van werkzaamheden die voor kunnenkomen in een bepaalde discipline. Nu wil ik dat de gebruiker de mogelijkheid heeft om voor een bepaalde situatie werkzaamheden te schrappen die niet van toepassing zijn. Het is de bedoeling dat de gebruiker zo min mogelijk tekst zelf hoeft toe te voegen en dat alle mogelijkheden worden opgenomen die eventueel geschrapt dienen te kunnen worden. Voor korte teksten gebruik ik vaak dropdown-menu's, maar het betreft langere teksten die niet toegevoegd kunnen worden aan deze dropdown-menu's.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste in Word op kan nemen?
Alvast bedankt!

ik zou zeggen: autotekstfragmenten. Met het intypen van 4 letters geeft Word dan een voorstel als een fragment gevonden wordt (typ maar eens een dag van de week bijvoorbeeld) en met <Enter> plak je de tekst dan in je document.

Bedankt voor je reactie OctaFish.
Opzich is het een goede oplossing, maar dan moet de gebruiker wel de eerste 4 letters weten.
Ik wil het de gebruiker zo makkelijk mogelijk maken. Ik zat zelf te denken aan het gebruik van keuzevakjes, maar de opsommingen die niet aangekruisd worden moeten dan ook uit het document. Wellicht kan dit automatisch?

Autotekst fragmenten kun je selecteren uit een menu, dus je hoeft ze niet uit het hoofd te leren, al is het wel zo makkelijk natuurlijk als je er een aantal die je kent gelijk kunt starten. Jij hebt het over een mogelijkheid om verschillende opties aan te kruisen; dan praat je toch al gauw over een menu, of een beveiligd formulier. En in het laatste geval wordt het nog best lastig, want je wilt alleen teksten laten zien die je aanklikt. Dus wat moet er dan gebeuren met de overige teksten? Bij optierondjes via de formulieroptie staat alles al in je tekst. Bovendien werkt zo'n systeem alleen als het formulier (in ieder geval de sectie) is beveiligd, en dat schept weer allerlei andere problemen.
Een andere oplossing is een formulier bouwen, waarin je dan met VBA wel het e.e.a. kunt automatiseren. Maar dat is ook enigszins beperkt, want waar moet het resultaat van het formulier geplaatst worden? Zelf heb ik redelijk goede ervaringen met autotekstfragmenten, die ik dan koppel aan een specifiek profiel. Je ziet de fragmenten dus alleen in de werkbalk Autotekst als je het juiste profiel kiest. De meest flexibele optie in mijn ogen, want je kunt de teksten op elke plek in het document zetten die je wilt, en het maakt niet uit hoeveel fragmenten je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan