• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst koppelen aan cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knalmatics

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Hoi iedereen,

Ik zit met een klein probleem. Ik will een keuzelijst koppelen aan een cel. De keuzelijst moet enkel zichtbaar worden als de cel zichtbaar is.
Dit is om een lijst met vragen in te vullen en afhankelijk van het antwoorden krijg je ander vragen zichtbaar op het schrem.
Ik weet dat dit mogelijk is ik heb zo'n voorbeeld in mijn bezit maar ik kan de eigenschapen van deze keuzelijst niet inlezen. Ik werk met Excel 2000. Hopelijk kan iemand mij help

:thumb::thumb: BESTE WENSEN VOOR IEDEREEN :thumb::thumb:

Beste knalmetics,

Welkom op dit forum en een gezegend 2008 gewenst!

Wat jij wilt kan volgens mij met valideren. Kijk maar eens in de helpfile van Excel, of op www.excellerend.nl > Gevorderdencursus > Valideren.

Groeten,
Richard

Hoi Richard,

Dank u voor de zeer snelle reactie. Maar met valideren kan ik dit probleem niet oplossen.
Ik heb een voorbeeld van keuzelijsten zoals ik ze zou will opstellen.
U zal snel begrijpen wat ik bedoel.

Bijlagen

Beste Knalmatics,

Wil je in je voorbeeldbestandje aangeven welke situaties er kunnen zijn? Ik snap het namelijk nog niet.
Als je particulier bent wil je een andere keuzelijst hebben dan als een bedrijf iets invult?

Richard

Knalmatics

Ik denk dat je zoiets bedoelt van dat je 2e keuze lijst afhankelijk is van de eerste.

Bekijk dit voorbeeld maar eens.

Voor de oplossing van je probleem kijk eens naar de 'Voorwaardelijke opmaak' van de cellen !

Ik heb geen probleem met de opmaak van keuzelijsten.
Maar als je goed kijk in het opgestuurde file-tje, Zie je dat de keuzelijst zich achter de gekoppelde cel bevind. Tevens als de cel via een voorwaardelijk opmaak onzichbaar wordt verdwijn ook de keuzelijst.

U moet maar eens kieze tussen Bedrijf en partikulier bij vraag 1
en dan vraag 2 invullen je zal zien op het ogenblik dat je vraag 2 selecteert kun je de keuzelijst zien van vraag twee.

Beste Knalmatics,

Je kunt een lijst maken, deze een naam geven, en de validatie afhankelijk stellen van een keuze in een andere cel via INDIRECT.
Zie voorstel.

Richard

Bijlagen

Hallo Knalmatics

Het is me niet geheel duidelijk hoe je het er uit wil hebben zien
Hoe moet er omgegaan worden met de kleuren rood geel en blauw, dus:

Wat moet de celopmaak (letterkleur en achtergrondkleur) van de cellen E6 en E8 zijn als er in E3 bedrijf staat en
Wat moet de celopmaak van de cellen E6 en E8 zijn als er in E3 particulier staat.

Met welke versie van excel werken jullie?

Ik kan de eigenschapen van de keuzelijst niet zien of bewerken.
Dat is eigenlijk het probleem.

Ik heb gezien dat Richard wel aan de eigenschappen kon van de files die ik heb doorgestuurd.
Tevens kan ik ook niet aan de eigenschapen van de file van GiMe

Zoe het kunnen dat ik met Office2000 deze eigenschapen niet kan bewerken in ontwerp modus?

:D:D:D Ik dank jullie allemaal
Ik heb het door het zijn geen keuzelijsten maar validaties die uitgevoerd worden

Groetjes
Kristof

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan