Keuzelijst koppelen aan opdrachtknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medib

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2004
Berichten
8
Beste heren/dames,

Ik zit met een nogal groot probleem, waar ik echt al een tijdje mee bezig ben. Ik heb een keuzelijst (keuzelijst0) gemaakt en een losse opdrachtknop. Nu is het de bedoeling dat als je een keuze gemaakt hebt in de lijst en vervolgens op de opdrachtknop (opdrachtknop1) drukt, dat ie een macro gaat uitvoeren. Helaas is mij dit nog niet gelukt. Gezien ik geen verstand hev van VB scripts wordt het toch erg lastig (denk ik). Bedankt alvast!:cool:
 
Stuur even een voorbeeld en vertel wat de makro precies moet doen.
 
Dus eigenlijk moet afhankelijk van de waarde van de keuzelijst de knop iets gaan doen?

In dat geval moet in het event achter de knop ongeveer het volgende staan:

Code:
select case me.keuzelijst0
  case "waarde1"
    'Hier dat wat er bij waarde1 moet gebeuren
  case "waarde2"
    'Hier dat wat er bij waarde1 moet gebeuren
  case else
    'In het onwaarschijnlijke geval dat er iets onbekends wordt gekozen moet dit gebeuren.
end select


Grtz,
 
Hey, bedankt voor jullie reactie!

Hji moet dus een macro1 starten op het moment dat een record in het keuzemenu gesselecteerd wordt. Hoe pas je dat dan aan in de onderstaande programmacode? Want je begrijpt dat de waardes in de lijst (namen) iedere keer veranderen. Alvast bedankt!!

select case me.keuzelijst0
case "waarde1"
'Hier dat wat er bij waarde1 moet gebeuren
case "waarde2"
'Hier dat wat er bij waarde1 moet gebeuren
case else
'In het onwaarschijnlijke geval dat er iets onbekends wordt gekozen moet dit gebeuren.
end select
 
Laatst bewerkt:
OK, nu wordt ie vager...

Wil je nu afhankelijk van de gekozen naam telkens een andere macro draaien? Dan vergeet die case statement maar!

Probeer eens in woorden uit te leggen wat je precies wil.


Grtz,
 
Geplaatst door beheer25
OK, nu wordt ie vager...

Wil je nu afhankelijk van de gekozen naam telkens een andere macro draaien? Dan vergeet die case statement maar!

Probeer eens in woorden uit te leggen wat je precies wil.


Grtz,

Nee, niet andere macro, maar iedere keer dezelfde macro, maar de waardes uit de listbox zijn iedere keer anders.
 
Dan is het een makkie en heb je ook geen Case nodig.

Naar de waarde van de listbox verwijs je door in de code gebruik te maken van "me.keuzelijst0" Dit levert je de inhoud van de combobox op.


Grtz,
 
Zou je voor mij de code compleet kunnen maken, wan tik ben zo'n leek in programmeren. Dan zou ik heel gelukkig zijn!:D
 
Dan moet je eerst even aangeven wat de macro precies moet doen. Het enige dat ik uit je post kan halen is dat je iets met keuzelijst0 wilt. Hiernaar kan je gewoon verwijzen door op elk willekeurig moment in VBA te verwijzen naar "me.keuzelijst0".


Grtz,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan