VenHeelun181
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jun 2015
Hallo iedereen
Op mijn werk doe ik heel veel in excel en maak veel formulieren maar dit doe ik eigelijk met vallen en opstaan. Deskundigen vindt ik daar eigelijk niet en daarom vraag ik jullie om mij hiermee te helpen.
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb een lijst met bedrijven in Werkblad1 geplaatst (Bedrijf1, Bedrijf2, Bedrijf3 etc.).
Deze lijst heb ik de naam "Bedrijven" gegeven (Formules / Namen beheren).
Op dat werkblad heb ik een Keuzelijst geplaatst.
Het invoerbereik bevat de lijst "Bedrijven"
Deze lijst is gekoppeld met b.v. cel F4. Dus wat ik in de Keuzelijst kies komt terecht in cel F4.
Tot zover niet aan het handje.
Het probleem is alleen dat in cel F4 het indexgetal van lijst "Bedrijven" komt te staan.
Dus als ik 'Bedrijf4' kies in de Keuzelijst dan komt in cel F4 de waarde '4' te staan.
Ik wil echter dat in cel F4 de waarde "Bedrijf4" komt te staan.
Daarbij MOET ik cel F4 nog handmatig kunnen bewerken. Hier mogen dus geen formules in komen.
Nu weet ik dat ik met de funtie "Index" de waarde uit een lijst kan halen maar dan kan ik de cel niet meer bewerken want dan wordt de formule overschreven.
Als ik b.v. in cel F6 de formule "=INDEX(Bedrijven;F4;1)" plaats dan komt in cel F6 netjes "Bedrijf4" te staan als ik dat in de keuzelijst ook kies. Op cel F6 staat nu alleen die formule waardoor ik dus niets meer handmatig kan bewerken.
Dit laatste is dus een absolute vereiste.
Ik hoop dat ik mijn probleem hiermee duidelijk heb omschreven.
Ik heb een voorbeeldbestand bij gevoegd waarin alles nog duidelijker wordt.
Kan iemand me hierbij helpen?
Alvast bedankt.
Op mijn werk doe ik heel veel in excel en maak veel formulieren maar dit doe ik eigelijk met vallen en opstaan. Deskundigen vindt ik daar eigelijk niet en daarom vraag ik jullie om mij hiermee te helpen.
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb een lijst met bedrijven in Werkblad1 geplaatst (Bedrijf1, Bedrijf2, Bedrijf3 etc.).
Deze lijst heb ik de naam "Bedrijven" gegeven (Formules / Namen beheren).
Op dat werkblad heb ik een Keuzelijst geplaatst.
Het invoerbereik bevat de lijst "Bedrijven"
Deze lijst is gekoppeld met b.v. cel F4. Dus wat ik in de Keuzelijst kies komt terecht in cel F4.
Tot zover niet aan het handje.
Het probleem is alleen dat in cel F4 het indexgetal van lijst "Bedrijven" komt te staan.
Dus als ik 'Bedrijf4' kies in de Keuzelijst dan komt in cel F4 de waarde '4' te staan.
Ik wil echter dat in cel F4 de waarde "Bedrijf4" komt te staan.
Daarbij MOET ik cel F4 nog handmatig kunnen bewerken. Hier mogen dus geen formules in komen.
Nu weet ik dat ik met de funtie "Index" de waarde uit een lijst kan halen maar dan kan ik de cel niet meer bewerken want dan wordt de formule overschreven.
Als ik b.v. in cel F6 de formule "=INDEX(Bedrijven;F4;1)" plaats dan komt in cel F6 netjes "Bedrijf4" te staan als ik dat in de keuzelijst ook kies. Op cel F6 staat nu alleen die formule waardoor ik dus niets meer handmatig kan bewerken.
Dit laatste is dus een absolute vereiste.
Ik hoop dat ik mijn probleem hiermee duidelijk heb omschreven.
Ik heb een voorbeeldbestand bij gevoegd waarin alles nog duidelijker wordt.
Kan iemand me hierbij helpen?
Alvast bedankt.