• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst koppeling gegevens excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoegie93

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2018
Goedemorgen,

Om makkelijk een nacalculatie te doen van het effectieve betonverbuik zou ik graag volgende willen maken in Excel:
in bijgevoegd bestand is de lijst van mallen te vinden met tekening en hun theoretische volume.

Nu zou ik in een ander tabblad of bestand een dropdown menu willen creëren waar ik het nummer van de mal kan selecteren.
En als gevolg van de nummerkeuze, in de cellen erlangs het verbruik en de afbeelding automatisch mee toegevoegd zal worden.

Iemand een idee hoe ik dit het beste aanpak?

Alvast bedankt!Bekijk bijlage Mallen lijst FIN26 181112.xlsBekijk bijlage Mallen lijst FIN26 181112.xls

Nu zou ik in een ander tabblad of bestand een dropdown menu willen creëren waar ik het nummer van de mal kan selecteren.
Dat is simpel genoeg; met een validatielijst op de juiste plek die de gegevens van de mal uitleest kom je een heel eind.

En als gevolg van de nummerkeuze, in de cellen erlangs het verbruik en de afbeelding automatisch mee toegevoegd zal worden.
Nu wordt het lastig, want ik zie geen verband tussen malnummer en afbeelding. Afbeeldingen zijn niet gekoppeld aan een cel, dus als je iets wilt met kopiëren van afbeeldingen, moet je op basis van een gegeven de juiste afbeelding kunnen vinden. Dan nog vraag ik me af of dit wel een handige aanpak is, maar daar gaat je vraag niet over :).

Deze vraag is al vaak voorgekomen en eenvoudig op te lossen. Waar @OctaFish het allemaal over heeft kan je gewoon negeren. Waarom plaats je een .xls als de vraag over XL-2016 gaat?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan