• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst meerdere berekeningen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat komt omdat in regel 26 expliciet verwezen wordt naar de cellen die je verwijderd.
Dat betekent dus als je de rijen 16 en 17 verwijderd, je dan ook direct erna in dan rij 24 in de formules van E24:H24 #VERW: moet verwijderen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je kan ook de absolute (expliciete) verwijzing weg halen door de waarden op te laten uit een bepaald bereik. In dit geval heb ik als voorwaarde voor optellen gesteld dat cellen in kolom B niet leeg moeten zijn.

Als je dit invoert in C23 kan je deze doorvoeren naar tot G23

Code:
=ALS(C$6=0;0;SOM.ALS($B6:$B22;">""";C6:C22))

Dat levert dit op een format op die iedereen kan aanpassen (rijen verwijderen/toevoegen) zonder problemen

Bekijk bijlage Utilizationtool.xlsx

Met een paar aanpassingen:
- de som formule in rij 24 klopt niet, bereik heb ik aangepast
- De gemiddelde formule was krom, ook aangepast

Laatst bewerkt:
mensen ik ga het nog moeilijker maken. Zou graag voor iedere week een nieuw invulveld willen hebben. Dit doe ik dan door een weeknummer te selecteren in een keuzelijst.
Op vrijdag ben ik klaar met werk en zijn alle dagen ingevuld. dan wil ik het opslaan middels een macro knopje opslaan.
Maandag (een nieuwe week) selecteer ik een nieuwe week en moeten de gegevens weer gewist worden. zie voorbeeld dan wordt het duidelijker hoop ik.Bekijk bijlage UtilizationTool test.xlsm

Zoek je een oplossing (het lijkt alsof jij hier de opgaven 'uitdeelt') of hulp om zelf een oplossing te maken ?

Zoek je een oplossing (het lijkt alsof jij hier de opgaven 'uitdeelt') of hulp om zelf een oplossing te maken ?

sorry dat ik zo over kom maar het meeste heb ik zelf gemaakt, het lukt me alleen niet om de weeknummers te koppelen aan een lege invulveld. En geloof me voordat ik iets post probeer ik het altijd zelf helemaal uit te zoeken. zoals je ziet is mijn laatste post op 2 juli geweest, vanaf die dag tot nu probeer ik dit voor elkaar te krijgen, maar het lukt me niet. Misschien is het niet eens mogelijk wat ik wil, vandaar de vraag.

Als je even wat met de macrorecorder had gestoeid had je bijv onderstaande macro kunnen samenstellen.
Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'

'
    Sheets("Utilization").Select
    ActiveSheet.Copy After:=Sheets("Utilization")
    Sheets("Utilization (2)").Select
    ActiveSheet.Name = "week " & Sheets("Utilization (2)").Range("G3").Value
    Cells.Select
    Selection.Copy
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Rounded Rectangle 4")).Select
    Selection.Delete
    ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Rounded Rectangle 3")).Select
    Selection.Delete

End Sub
Ik vermoed dat dit hetgeen is wat je bedoelde.

Super!! ik zie dat ik hier niet uitkwam: Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _

Je moet nog wel even een aantal aanpassingen in de macro doorvoeren om te voorkomen dat de opgeslagen kopie achteraf gewijzigd kan worden.

Sub weken()
'
' weken Macro
'

'
ActiveSheet.Copy After:=Sheets("Utilization")
Sheets("Utilization (2)").Select
ActiveSheet.Name = "week " & Sheets("Utilization (2)").Range("G3").Value
Cells.Select
Selection.Copy
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Rounded Rectangle 4")).Select
Selection.Delete
ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Rounded Rectangle 3")).Select
Selection.Delete

ProtectAllsheets