Keuzelijst met bedrijfsnamen

• Onderwerp starter Onderwerp starter musti
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

musti

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
hoi,

Ik heb een keuzelijst met bedrijfsnamen. Graag wil ik dat het volgende functioneert, namelijk dat ik uit de keuzelijst op een gewenste bedrijfsnaam dubbelklik en dat alleen de gegevens worden getoond van dat desbetreffende bedrijf.(bedrijfsformulier is al gemaakt om in te zien)

bij voorbaat bedankt.

Wil je het in VBA maken? Je geeft wat weinig info helaas.

in ontwerpmodus > selecteer je keuzelijst > rechtmuisknop Eigenschappen > in je tabblad gebeurtenis naar 'Bij dubbelklikken' >
hier kan je in VBA aan de slag.

keuzelijst bedrijfsnamen

In het welkomstpagina heb ik de opdrachtknop bedrijfsnamen. Wanneer ik daar op klik komt er een venster met alle bedrijfsnamen(keuzelijst). Ik heb ook al een formulier gemaakt waar de gegevens van bedrijven weergegeven worden.

Nu wil ik dat als ik op de bedrijfsnaam dubbelklik dat alleen de gegevens van dat desbetreffende bedrijf zichtbaar wordt.

Ik wil dat met een query voor mekaar krijgen, maar hoe precies??

Laatst bewerkt:
In het welkomstpagina heb ik de opdrachtknop bedrijfsnamen. Wanneer ik daar op klik komt er een venster met alle bedrijfsnamen(keuzelijst). Ik heb ook al een formulier gemaakt waar de gegevens van bedrijven weergegeven worden.

Nu wil ik dat als ik op de bedrijfsnaam dubbelklik dat alleen de gegevens van dat desbetreffende bedrijf zichtbaar wordt.

Ik wil dat met een query voor mekaar krijgen, maar hoe precies??

Wil je het in VBA maken? Je geeft wat weinig info helaas.

in ontwerpmodus > selecteer je keuzelijst > rechtmuisknop Eigenschappen > in je tabblad gebeurtenis naar 'Bij dubbelklikken' >

Ok, dat is al meer info. Maar wil je dan dat het formulier gevuld wordt? Of wil je een query openen met daarin alleen de gegevens van dat bedrijf?

Het formulier moet gevuld worden.

(eerst had ik een query gemaakt, dan kwam er een venstertje en moest ik het bedrijfsnaam invoeren en zodoende kreeg ik de gegevens van dat desbetreffende bedrijf in een formulier dat naar verwezen werd. Maar nu moet dat via een keuzelijst)

Ok, dat is al meer info. Maar wil je dan dat het formulier gevuld wordt? Of wil je een query openen met daarin alleen de gegevens van dat bedrijf?

Zo nu weer een reactie waar je wel wat aan hebt, al dat geneuzel over dat HTML ;)
(eerst had ik een query gemaakt, dan kwam er een venstertje en moest ik het bedrijfsnaam invoeren en zodoende kreeg ik de gegevens van dat desbetreffende bedrijf in een formulier dat naar verwezen werd. Maar nu moet dat via een keuzelijst)

Die query heb je die nog? Die is namelijk bruikbaar.
Wat je gaat doen (allereerst even backuppen natuurlijk), is de query openen in ontwerpweergave, ga naar het veld waarin je bedrijven uniek zijn (bedrijfsID bijv). Ga in die kolom naar criteria en voeg via de expressieopbouw het veld BedrijfsID uit je keuzelijst.
Dan even testen of het goed werkt, werkt het kopieer dan de SQLcode (via weergave > SQL)

Volgende stap is wat moeilijker, je moet in VBA aan de slag:
quote van mezelf:

Kopier de onderstaande code onder Private sub 'naamvaninvoerveld' enzenz
Code:
Dim strsql As String

'Om te voorkomen dat er foutmelding optreed omdat er bepaalde data nog niet is weggeschreven:
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

strsql = "PLAK HIER JE SQLCODE"  'Aanhalingstekens laten staan
' mocht de SQLcode niet op 1 regel passen dan kan je dmv " _ op het einde van de regel en & " bij het begin van de volgende regel regels toevoegen 

DoCmd.SetWarnings False   'Foutmeldingen uitschakelen
    DoCmd.RunSQL strsql  'Uitvoeren van de sqlcode uit je query
    DoCmd.SetWarnings True   'Foutmeldingen inschakelen

'Scherm verversen:
    Me.Form.Refresh

Laatst bewerkt:
heel erg bedankt. de query werkt!!!

Zo nu weer een reactie waar je wel wat aan hebt, al dat geneuzel over dat HTML ;)

Die query heb je die nog? Die is namelijk bruikbaar.
Wat je gaat doen (allereerst even backuppen natuurlijk), is de query openen in ontwerpweergave, ga naar het veld waarin je bedrijven uniek zijn (bedrijfsID bijv). Ga in die kolom naar criteria en voeg via de expressieopbouw het veld BedrijfsID uit je keuzelijst.
Dan even testen of het goed werkt, werkt het kopieer dan de SQLcode (via weergave > SQL)

Volgende stap is wat moeilijker, je moet in VBA aan de slag:
quote van mezelf:

Kopier de onderstaande code onder Private sub 'naamvaninvoerveld' enzenz
Code:
Dim strsql As String

'Om te voorkomen dat er foutmelding optreed omdat er bepaalde data nog niet is weggeschreven:
DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

strsql = "PLAK HIER JE SQLCODE"  'Aanhalingstekens laten staan
' mocht de SQLcode niet op 1 regel passen dan kan je dmv " _ op het einde van de regel en & " bij het begin van de volgende regel regels toevoegen 

DoCmd.SetWarnings False   'Foutmeldingen uitschakelen
    DoCmd.RunSQL strsql  'Uitvoeren van de sqlcode uit je query
    DoCmd.SetWarnings True   'Foutmeldingen inschakelen

'Scherm verversen:
    Me.Form.Refresh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan