• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst met gekoppelde tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter jk88
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jk88

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Beste Excel-kenners,

Ik kan maar niet op Google vinden hoe het heet wat ik wil, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Wat wil ik:
- Als ik in een keuzelijst de waarde X selecteer dan moet een bijbehorend tabel zich openen.
- In deze tabel wil ik een aantal waarden per maand invoeren.
- Als ik vervolgens in de keuzelijst de waarde Y selecteer slaat hij de wijzigingen gemaakt in de tabel die bij waarde X hoort op en opent hij de tabel dat bij waarde Y hoort.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat jullie mij kunnen helpen.

Wat moet ik mij voorstellen bij :
... ... moet een bijbehorend tabel zich openen... ... ...
Is dat een draaitabel?
Bedoel je hiermee een aantal rijen/kolommen die onzichtbaar zijn en die dan terug zichtbaar moeten worden bij slectie X of Y?
???
???

Een voorbeeld bestandje misschien?
Zou voor mij véél verduidelijken.

Dynamische validatie is het niet. Dan pakt hij gewoon waarden die elders al zijn ingevoerd.

Ik ben juist op zoek naar lege velden waar ik iets in kan vullen en dat hij dat dan opslaat.

In de bijlage een voorbeeld.
Bekijk bijlage test.xlsx

In veld A1 zit een keuzelijst. Wat ik wil is dat wanneer ik optie 1 open hij de bijbehorende waarden laat zien. Als ik dan optie 3 selecteer moet hij de ingevoerde waarden/wijzigingen opslaan en de waarden openen die bij optie 3 horen. Vervolgens kan ik dan de waarden bij optie 3 bijwerken en opslaan en verder gaan met de volgende optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan