• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst met invoervak: hoe in typen

• Onderwerp starter Onderwerp starter A365
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A365

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2020
In plaats van de gehele keuzelijst met invoervak te moeten doorscrollen, zou ik versneld mijn keuze willen aanpikken.

In het voorbeeldbestand staan 10 plaatsnamen - maar dit zouden er bijvoorbeeld ook 100 kunnen zijn. Stel de plaatsnaam die ik zoek staat in rij 80, dan hoef ik de voorgaande 79 plaatsnamen uit het invoervak niet te passeren. Ik zou graag een tekstvak creëren waarbij ik de eerste letters kan intypen. Met als gevolg dat enkel die plaatsnamen die hier nog aan voldoen nog staan in de keuzelijst.

Voorbeeldbestand: zie bijlage
Blad 1: de gehele lijst
Blad 2: keuzelijst met invoervak

-->

Amsterdam
Brussel
Eindhoven
Parijs
Londen
Madrid
Barcelona
Marseille
Dublin
Wenen

Ik typ 'b' in, dan wil ik enkel in het invoervak nog kunnen kiezen uit Brussel en uit Barcelona.

Wie kan me hierbij helpen?

Bijlagen

In Cel E1 staat de dropdown. Daar kun je je letters intypen. Kolom K is de dropdownlijst die wordt gegenereerd door een formule(deze kun je verbergen). Let wel: het is een oplossing voor office 365

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan