Even de situatie schetsen:
Ik moet voor mijn eindwerk een database maken. Deze database gaat over een wijnhandel.
Nu heb ik een hoofdmenu waar ik een keuzelijst met invoervak heb. (In een Formulier voor alle duidelijkheid)
Een voorbeeld van een keuzelijst is:
Voorraadadministratie
Creatie
Consultatie
Wijzigen
Verwijderen
Terug naar hoofdmenu
Nu kan ik met een gewone cmd button via een macro-groep werken(gebeurtenis =>Bij Klikken...)
Maar bij een keuzelijst met invoervak gaat dit natuurlijk niet.
Nu is mijn vraag is het mogelijk om te werkn met een macro die mij doorstuurt naar het andere formulier?
Concreet:
Ik klik op creatie in de keuzelijst met invoervak en ik ga naar het formulier creatie.
(Wanneer ik kies voor gebeurtenis=> bij kiezen=>en daar vul ik een macro in dan gaat elk woord naar hetzelfde formulier wat natuurlijk niet de bedoeling is...)
Indien dit niet mogelijk is met macro, dan zal het vba worden.
Moest dit het geval zijn ,graag ook een voorbeeld hoe ik dit zou kunnen doen.
Alvast bedankt!
Ik moet voor mijn eindwerk een database maken. Deze database gaat over een wijnhandel.
Nu heb ik een hoofdmenu waar ik een keuzelijst met invoervak heb. (In een Formulier voor alle duidelijkheid)
Een voorbeeld van een keuzelijst is:
Voorraadadministratie
Creatie
Consultatie
Wijzigen
Verwijderen
Terug naar hoofdmenu
Nu kan ik met een gewone cmd button via een macro-groep werken(gebeurtenis =>Bij Klikken...)
Maar bij een keuzelijst met invoervak gaat dit natuurlijk niet.
Nu is mijn vraag is het mogelijk om te werkn met een macro die mij doorstuurt naar het andere formulier?
Concreet:
Ik klik op creatie in de keuzelijst met invoervak en ik ga naar het formulier creatie.
(Wanneer ik kies voor gebeurtenis=> bij kiezen=>en daar vul ik een macro in dan gaat elk woord naar hetzelfde formulier wat natuurlijk niet de bedoeling is...)
Indien dit niet mogelijk is met macro, dan zal het vba worden.
Moest dit het geval zijn ,graag ook een voorbeeld hoe ik dit zou kunnen doen.
Alvast bedankt!