keuzelijst met invoervak maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mekijver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2009
is er misschien iemand die mij alstublieft kan helpen.

ik ben met mijn visbestand bezig, en ben hiervoor een progje aan het maken, en dat lukt aardig.

maar nu wil ik graag een keuzelijst op mijn formulier maken waar ik een vissoort kan uitzoeken.

dit is gelukt, maar nu wil ik een 2e keuzelijst met een subvariateit die bij de vissoort hoort.

maar dit lukt mij niet, want ik krijg alle subvariateiten te zien, en niet die alleen bij de vissoort horen.

hoe moet ik dat doen????

ik zal dan ook de soorten en subsoorten als voorbeeld bijvoegen.

alvast bedankt voor uw hulp.

Met Excel 2007 bestanden kan ik niet zoveel, maar ik heb wel een voorbeeldje met wat technieken die je kunt bestuderen en gebruiken.

Bijlagen

re

alvast bedankt voor de hulp, en ik zal het proberen.

maar ik zag alwel dat ik Query moet gaan gebruiken, maar ja we zien wel even.

sorry dat ik wat laat reageer, maar ik werk als nachtwaker 5 tot 6 nachten per week.

Je hoeft je uiteraard niet teverontschuldigen als je niet gelijk reageeert ;) Bestudeer het in je eigen tempo, dan heb je er het meeste aan. Als je de excel bestanden nog kunt opslaan in 2003 opmaak, dan hou ik me aanbevolen!

@Bakk:
Weet ik, maar ik kan, net als een hoop mensen, geen programma's installeren op het werk. Bovendien beschouw ik converteren niet als onderdeel van het helpen ;)

Weet ik, maar ik kan, net als een hoop mensen, geen programma's installeren op het werk. Bovendien beschouw ik converteren niet als onderdeel van het helpen.

Kan ik ook niet, maar wij hebben op het werk wel te maken met contacten (Klanten, leveranciers etc.) die al met Office 2007 werken. Dus heeft mijn baas ervoor gezorgd, dat we deze bestanden kunnen openen en converteren naar de 2003 versie. Hiermee besparen wij ons, om klanten en/of leveranciers te vragen een andere versie te leveren. Wel zo klantvriendelijk. ;)

re keuzelijsten

ik ben al een paar maanden bezig, en welke forum ik ook bekijk, het lukt mij niet.

de programma is veel groter als de bijlage, want die heb ik zomaar gemaakt als voorbeeldje.

want ook de berekeningen van het gewicht en de lengte moet ik nog doen.

maar het gaat nu om de soort en de varieteit.

Bijlagen

Helaas is je voorbeeld in Access 2007. Maar wat gaat er dan niet goed. Je hebt het voorbeeld van Michel en een videovoorbeeld. Wat begrijp je daarvan niet?

re

ik heb het voor elkaar nu, want ik had bij jullie op de forum dit gevonden .Acces twee keuzelijsten.

Acces twee keuzelijsten
Hallo beste mensen

ik zit met een moeilijke vraag in access
ik heb een label met bv huis,boom,auto,tuin
ik kan met een keuzelijst een keuze maken bv. huis
maar aan dit huis zit gekoppelt bv ramen,kozijnen,deur, etc
dit laatse zou ik graag in keuzelijst twee willen zien.

maak ik de keuze boom , dan zou ik graag bv. appels, takken etc willen zien.

wie weet hier raad mee, ik begin pas met acces

en dit ging heel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan