Keuzelijst met invoervak uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Illona

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2005
Sorry voor mijn onkunde maar ik heb een (waarschijnlijk) stom probleem. Wie kan mij aub uitleggen dat wanneer ik een simpel formulier maak van bv een naam met adresgegevens, ik een keuzelijst met invoervak toevoeg wel de keuze kan maken uit de namen maar dat de adresgegevens niet wijzigen. Gelieve dit in zo simpel mogelijke taal uit te leggen aub. Ik ken niets van VBA. Als het mogelijk is stap voor stap.
Ik heb het bestandje mee doorgestuurd (héél simpel hoor) :(

Geplaatst door Illona
Sorry voor mijn onkunde maar ik heb een (waarschijnlijk) stom probleem. Wie kan mij aub uitleggen dat wanneer ik een simpel formulier maak van bv een naam met adresgegevens, ik een keuzelijst met invoervak toevoeg wel de keuze kan maken uit de namen maar dat de adresgegevens niet wijzigen. Gelieve dit in zo simpel mogelijke taal uit te leggen aub. Ik ken niets van VBA. Als het mogelijk is stap voor stap.
Ik heb het bestandje mee doorgestuurd (héél simpel hoor) :(

Ik heb dit even bekeken. Het volgende doen.

In je formulier, verwijder je keuzelijst met invoervak. (voornaam1).

Voeg nu , in je formulier, de veldnaam "Voornaam" toe.
Maak nu een nieuwe keuzelijst met invoervak. volg de wizzard en kies voor onderste optie. Opzoeken en weergeven in dit formulier, of zo iets dergelijks. Selecteer wat je wenst en alles functioneert.

Ik zie dat de vraag opgelost staat. Mogen wij nu ook weten hoe?

Opgelost

Bedankt Rudi voor je hulp. Je ziet dat ik nog een leek ben op deze site excuses daarvoor. Door jou oplossing heb ik een nieuw formulier gemaakt met dezelfde gegevens en een nieuwe keuzelijst met invoervak. Dit werkte meteen zonder problemen. Heb het vorige formulier waar ik een paar uur mijn tanden op stuk gebeten heb onmiddellijk verwijderd. Had ik dat maar eerst geprobeerd maar tja...als je eenmaal een probleem wil oplossen zie je de eenvoudigste dingen over het hoofd.
Mijn volgende probleem is een rapport maken van dit formulier. Als ik de wizard in "rapport" gebruik kan ik alleen maar kiezen uit tabellen en query's, geen formulieren. Weet jij hoe ik dat moet oplossen?:confused:

Geen probleem, maar zo kunnen anderen ook de oplossing zien.

Wat betreft je rapport, dat kan inderdaad niet van een formulier. Maar als dit het enge is dat in je formulier komt, kan je gerust een rapport maken op basis van je tabel. Het is toch maar een simpele adreslijst, en daar hoef je geen query voor te maken.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan