• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
De keuzelijst met invoervak in Excel is anders dan wat ik ben gewend met de keuzelijsten van Excel of van het Internet. Ik ben gewend dat als je bijv. ´H´ typt, dan automatisch naar de woorden die met ´H´ beginnen. Of je kan zelfs hierin typen en het wordt automatisch naar een bepaalde naam, zoals in Access met keuzelijst met invoervak. Kan dit ook in Excel? Die heet toch niet voor niets ´Keuzelijst met invoervak´?

In Excel: Extra\opties\bewerken\ "automatisch aanvullen voor celwaarden activeren" aangevinkt? Ik weet niet met welke Excelversie je werkt, maar die optie zit onder 2002. Is dat ook wat je bedoelt?

Groetjes,
Bennie

Het staat al aangevinkt, en het is niet echt precies wat ik bedoel. Ik heb wel 200 namen in een keuzelijst. Als ik op Williams wilt klikken, moet ik dus helemaal naar beneden scrollen. Het zou dus sneller en makkelijker gaan als ik op ´w´ typ bij het klikken van de keuzelijst, dan gaat het automatisch naar W en kan ik Williams sneller vinden.

Oh ja, ik heb inderdaad Excel 2002.

Ik begrijp wat je bedoelt. Misschien stuit ik nog op iets.

Groetjes,
Bennie

Kijk of je met dit bericht verder komt (ff naar boven scrollen).

Groetjes,
Bennie

Kijk bij de eigenschappen en zet MatchEntry op 1 - fmMatchEntryComplete. Dit werkt bij mij onder Excel97.
Je moet dan wel de keuzelijst met invoervak gebruiken uit de werkset besturingselementen en niet die uit de werkset formulieren.

Dat klopt, ik had de invoerlijst van de formulieren gebruikt. Nu heb ik van de besturingselementen gebruikt en gelukkig is het precies wat ik bedoel. :)
Bedankt!!

Maar ik heb nu wel heel veel invoerlijsten op een werkblad en als ik op sommige invoerlijsten klik, krijg ik een foutmelding: "Er zijn onvoldoende systeembronnen voor een volledige weergave". Waarom geeft bij sommige invoerlijsten wel deze foutmelding en bij andere niet? Er moet iets in de eigenschappen zijn maar ik weet niet wat. Weet je misschien wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan