keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8610

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
In een formulier heb ik 2 keuzelijsten met invoervak. De laatste keuzelijst is gebaseerd op een query met als parameter de inhoud van de 1ste keuzelijst. Dit werkt enkel als ik iedere keer in het eigenschapvenster die query opnieuw selecteer bij het gegeven rijbron. Het is de bedoeling dit te doen zonder eigenschapvenster.
Wie helpt mij?

waarom

waarom krijgt een query die een combobox stuurt, niet automatisch de paramaterwaarde van een anderecombobox, maar enkel en alleen als in het eigenschapvenster nog eens een keer op rijbron/query geklikt wordt???
Dit wil dus zeggen dat ik dit formulier enkel kan gebruiken als het eigenschapvenster zichtbaar is!!!

PLEASE HELP!!!!!!

Een requerie geven

Als je werkt met twee keuzelijsten waarbij de 1e de tweede aanstuurt zul je bij de 1e, na bijwerken, het tweede veld een requerie moeten geven zoiets als Me.naam1eveld.requerie. In de querie van het tweede vak zal ergens bij een criteria een verwijzing moeten staan naar het eerste veldje. Ik neem aan dat je dat op orde hebt. Begin dit jaar heb ik al vele antwoorden gegeven op keuzelijst vragen. Ook deze wordt daarin uitvoerig behandeld. Even zoeken in de historie van dit forum en je komt een heel eind.
Suc6

Bedankt AnneMarie,
'k heb deze avond reeds een gelijkaardig antwoord gevonden op een engelse site van accessprogrammeurs en hun oplossing was net dezelfde als die van jou.
In ieder geval hartelijk dank voor je hulp.

Groetjes,
Patje8610
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan