Keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

RB_online

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Even een vraagje een keuzelijst met invoerbox.

ik probeer een keuzelijst met invoervak op een switchboard te laten "linken" naar een rapport.
Iemand maakt een keuze uit de lijst en als gevolg daarvan moet een rapport worden geopend op basis van die keuze maar bij het klikken in de lijst gebeurt er niets.

Ik werk nooit met access en zit dus behoorlijk vast

Ja eigenlijk dient een keuzelijst daar niet voor. Om formulieren of rapporten in een "switchboard" te openen gebruik je normaal command buttons.

@vanzwam

Ja eigenlijk dient een keuzelijst daar niet voor.

Waarom zou een keuzelijst daar niet voor dienen ?

@RB_online

Via VBA kun je alle raportnamen uitlezen en deze in een keuzelijst zetten.
Je zult daarvoor wel enige VBA kennis moeten hebben, anders wordt het een lastig verhaal.

Groet,

Tardis

@vanzwam

Waarom zou een keuzelijst daar niet voor dienen ?

@RB_online

Via VBA kun je alle raportnamen uitlezen en deze in een keuzelijst zetten.
Je zult daarvoor wel enige VBA kennis moeten hebben, anders wordt het een lastig verhaal.

Groet,

Tardis

Tja, waarom het makkelijk maken als het moeilijk ook gaat hé :)

Tja, waarom het makkelijk maken als het moeilijk ook gaat hé

Tis maar wat je verstaat onder makkelijk ;)
Lastige met Access is dat men daar vaak mee aan de slag gaat, niet gehinderd door enige kennis van zaken, de meest creatieve niet-konstruktieve funktionaliteit in wilt bouwen, gebaseerd op en gegevenstruktuur die voor verbetering vatbaar is en vervolgens het spoor kompleet bijster raakt.

Dit even als persoonlijke overweging.

In geval van deze vraag, die is behoorlijk regulier.
Sterker nog, dit is standaard funktionaliteit binnen zware ERP toepassingen, dus waarom zou je daar geen keuzelijst voor gebruiken?
Dat lijkt me handiger en gebruikersvriendelijker en logischer dan, bijvorbeeld, een formulier met 100 knoppen, eentje voor elk rapport....

Tardis

Tis maar wat je verstaat onder makkelijk ;)
Lastige met Access is dat men daar vaak mee aan de slag gaat, niet gehinderd door enige kennis van zaken, de meest creatieve niet-konstruktieve funktionaliteit in wilt bouwen, gebaseerd op en gegevenstruktuur die voor verbetering vatbaar is en vervolgens het spoor kompleet bijster raakt.

Dit even als persoonlijke overweging.

In geval van deze vraag, die is behoorlijk regulier.
Sterker nog, dit is standaard funktionaliteit binnen zware ERP toepassingen, dus waarom zou je daar geen keuzelijst voor gebruiken?
Dat lijkt me handiger en gebruikersvriendelijker en logischer dan, bijvorbeeld, een formulier met 100 knoppen, eentje voor elk rapport....

Tardis

Daar ga ik allemaal mee accoord, maar aangezien TS geen kennis van access, en misschien ook niet van VBA heeft, leek het mij veel eenvoudiger om met command buttons te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan