Keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je formulier werkt prima zo 'recht uit de doos'. Dus wat is het probleem?

'Recht uit de doos' misschien op het eerste zicht wel maar het loopt al verkeerd bij het selecteren van het bestuur op het openingsvenster. Dan verschijnt dus bovenaan de lijst het id-nummer dat uit de tabel 'locatie' aan het bestuur automatisch werd toegewezen. Bij het tweede formulier (frm_erediensten) dien ik dan opnieuw het geselecteerde bestuur uit m'n openingsvenster te selecteren. Niet echt praktisch allemaal en vermoed dat de fout dus zit bij de relatie tussen de tabellen 'erediensten' en 'locatie'.

Ik herken je probleem niet. Als ik met jouw db op het startscherm een bestuur selecteer, opent hij keurig het betreffende record op Erediensten. Vandaar dus mij opmerking dat-ie het het gewoon goed doet.
Enige opmerking daarbij: een record moet wel bestaan in de recordbron van Erediensten, want anders valt er niks te filteren. Want dat doet de keuzelijst (en de code op het formulier Erediensten). Ik zie op Erediensten ook een Keuzelijst cboBestuur staan, maar die is gekoppeld aan het veld Bestuur, en niet aan BestuurID. Dus dat werkt dan ook niet, want die moet gekoppeld zijn aan BestuurID.

Dit is wel heel vreemd want als ik een bestuur selecteer op m'n openingsvenster zie ik daarvan niets terug op erediensten.
Het zou toch, neem ik aan, de bedoeling moeten zijn dat wat men op het openingsvenster selecteert ook automatisch in de keuzelijst op
formulier erediensten komt? Nu dien ik telkens het geselecteerde bestuur nogmaals te selecteren op erediensten en verschijnt er telkens het irritante ID-nummer boven in m'n keuzelijst. Het is zelfs zo dat ik op 'erediensten' zelfs gewoon geen gegevens kon inbrengen.

Tenslotte, het feit dat ik nog op erediensten moet koppelen aan BestuurID, geeft toch aan dat het niet allemaal juist zit? Ik zal nog eens een poging doen of anders vrees ik dat ik maar verder moet met de parameterquery zoals in het begin die inderdaad ook niet al te praktisch was:confused:

Je hebt geen records in frm_Erediensten. Dus valt er niks te filteren. Er zit maar één record in, en dat kun je dus kiezen. Tenzij je zelf een variant gebruikt met meer, dan is het een ander verhaal.

Michel,

Eigenlijk is het de bedoeling dat ik op het formulier 'erediensten' van 1 bepaald bestuur verschillende records dien in te vullen. Eén record lukt me en probeer ik dan het tweede van die betreffende gemeente loopt het helemaal mis. De codes in VBA zitten goed, ik denk dat het veld BestuurID nog ergens roet in het eten gooit.

Eigenlijk is het de bedoeling dat ik op het formulier 'erediensten' van 1 bepaald bestuur verschillende records dien in te vullen.
Ik kan deze opmerking niet koppelen aan je oorspronkelijke vraag, en als ik denk te weten wat je bedoelt, dan ben je een beetje verkeerd bezig.

Laat ik eens van mijn eigen gelijk uitgaan, en net doen alsof ik snap wat je bedoelt. Dan wil je op een formulier één keer een bestuur zien (komen die gegevens dan uit [Locatie]?) en wil je voor dat bestuur records kunnen maken in de tabel [Erediensten]. Dat is heel simpel te maken (zeker nu je de tabellen goed aan elkaar hebt gekoppeld) door een formulier te maken op basis van de tabel [Locatie]. Access maakt dan uit zichzelf een enkelvoudig formulier aan voor [Lokatie], met daarop een doorlopend subformulier (in Gegevensbladweergave) voor de tabel [Erediensten]. En volgens mij is dat exact wat jij wilt.
Zelf zou ik een mooi doorlopend formulier maken van [Erediensten] en dat formulier op het formulier frmLokatie zetten, want dat ziet er een stuk fraaier uit. Bovendien kun je dan meer doen op het formuiler. Maar de essentie werkt al zonder dat jij dat één vinger voor hoeft uit te steken! (ok, je moet nog wel op de knop <Formulier> maken klikken op de werkbalk <Maken> :) ).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan