Keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceespet

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2016
Goedemorgen

ik werk met een Access database.
In een formulier heb ik een keuzelijst met invoer vak staan..

Onderliggende gegevens die ik heb in een database komen goed door en staan op de juiste plaats.
nu verlaat ik deze database en zet de computer uit. de volgende dag wil ik verder gaan maar dan doet dat zelfde invoer vak niets meer.
En moet ik dit invoer vak verwijderen en opnieuw aanmaken.
Ik heb het office pakket opnieuw geïnstalleerd. en de fout blijft voorkomen.

Hoe is dit mogelijk? ik ben geen programmeur ik heb dit alleen voor de hobby.

Cees.

Dat is een mij onbekende fout die ik dus niet eerder ben tegengekomen. Is het mogelijk om de db mee te posten? Dan kunnen we in de db zelf kijken of er wat aan de hand is.

Database

Natuurlijk kan ik dat doen.
Als je maar niet naar de bedragen kijkt.

Ik denk niet dat hij meekomt

Een accdb bestand mag je niet uploaden om de een of andere duistere reden. Als je hem zipt, gaat het wel. Is hij dan nog groter dan 100kb, dan zou ik de db niet zippen maar hernoemen naar .xlsb. Dan mag het bestand max 1Mb groot zijn, en dat is meestal wel genoeg. Eventueel de db eerst comprimeren en herstellen om de grootte in te krimpen en dan dus hernoemen. Is hij dan nog steeds te groot, dan alsnog zippen en eventueel de zip hernoemen naar .xlsb. 't Is een beetje omslachtig, maar het werkt wel :).
Alternatief: zet de db op een fileshare als Wikisend.com. Dan kunnen we hem daar ophalen.

Een accdb bestand mag je niet uploaden om de een of andere duistere reden. Als je hem zipt, gaat het wel. Is hij dan nog groter dan 100kb, dan zou ik de db niet zippen maar hernoemen naar .xlsb. Dan mag het bestand max 1Mb groot zijn, en dat is meestal wel genoeg. Eventueel de db eerst comprimeren en herstellen om de grootte in te krimpen en dan dus hernoemen. Is hij dan nog steeds te groot, dan alsnog zippen en eventueel de zip hernoemen naar .xlsb. 't Is een beetje omslachtig, maar het werkt wel :).
Alternatief: zet de db op een fileshare als Wikisend.com. Dan kunnen we hem daar ophalen.

Kan het niet evoudiger met een e mail adres? Ik weet niet hoe ikndat alles miet doen.

Heb ik net uitgelegd :). We proberen alles zoveel mogelijk op het forum te houden, vandaar de aangedaan opties. Een Fileshare is overigens heel simpel, daar hoef je weinig voor te doen. Je upload de database en de link plak je in een berichtje. Wij klikken daarop en bingo!

Heb ik net uitgelegd :). We proberen alles zoveel mogelijk op het forum te houden, vandaar de aangedaan opties. Een Fileshare is overigens heel simpel, daar hoef je weinig voor te doen. Je upload de database en de link plak je in een berichtje. Wij klikken daarop en bingo!

Je begint de neiging te ontwikkelen om nodeloos te quooten. Mag ik je aanraden om dat niet te doen? Die quotes maken het draadje er niet leesbaarder op en ze voegen niets toe.

Ik krijg het niet voor elkaar mom hem te kunnen verzenden volgens jouw opgave. Sorry

Wat is het probleem precies?

Het blijft te groot 2.472kb en als ik het heb hernoemd (excel) dan zijn er problemen.

En Wikisend.com? Of Wetransfer.com?

Het is gedeeltelijk opgelost. Als ik een gewone keuzelijst gebruik dan blijft alles goed. Sorry dat ik zolaat reageer. Cees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan