Keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk05

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2010
Berichten
72
Goedendag,
In Acces ben ik bezig met een formulier. Bij dit formulier gebruik ik 2x keuzelijst met invoervak. Als ik een keuzelijst met invoervak gebruikt heb blijven de gezochte gegevens in dit vak staan. Als ik dan het 2e vak gebruik dan vind deze ook het gewenste record maar staat de vorige gezochte veld nog in het eerste vak. Dit is vrij verwarrend.
Is er een mogelijkheid om als ik een keuzelijst met invoervak gebruik het andere vak geen gegevens meer toont of dat het andere vak ook de juiste uitkomst toont?
Iets met after update?

Ik gebruik Access 2016.
 
Ik snap je vraag niet helemaal; wat doen die keuzelijsten precies?
 
Deze zoeken een record in de database en geven de gegevens netjes op het formulier weer.
Alleen staan de keuzelijsten met invoervak bovenaan het formulier.
Zou graag zien dat de gegevens in het keuzelijst met invoervak dezelfde zijn als het veld in het record wat weergegeven wordt op het formulier.

Als voorbeeld:
Je zoekt een naam van een werknemer op in de ene keuzelijst met invoervak. Het juiste record wordt gezocht. Van de andere werknemer heb je alleen het personeelsnummer. Die kan je opzoeken in de andere keuzelijst met invoervak. Bij het intoetsen van het nummer zoekt hij weer het juiste record op.
Alleen blijft dan bij het keuzelijst met invoervak waar de naam gezocht wordt de naam staan die in de vorige zoekopdracht gezocht werd. Dit geeft verwarring.

Zo wat duidelijker? :)
 
Ja, wat duidelijker. Je gebruikt dus 2 keuzelijsten om dezelfde taak uit te voeren: een record opzoeken.
Dat soort constructies gebruik ik ook wel eens, en ik maak dan de andere keuzelijst leeg. Want die heb je dan toch niet nodig.
 
ja en dat wilde ik juist automatisch laten gebeuren......
Iets met na bijwerken.
 
Gewoon <Bij klikken> gebruiken. Zoiets dus:
Code:
Private Sub cboKeuze1_Click()
     Me.cboKeuze2 = Null
     ' De rest van je code
End Sub

Code:
Private Sub cboKeuze2_Click()
     Me.cboKeuze1 = Null
     ' De rest van je code
End Sub
 
Graag gedaan! Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten.
 
Dat snap ik, maar ik bedoelde eigenlijk dat je de vraag op <opgelost> kon zetten :). En dat doe je met de knop in de blauwe menubalk bovenin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan