keuzelijst met invoervak

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Berichten
64
Beste lezer(es) ik ben bezig met een muziek database waar bij het invullen regelmatig dezelfde waarden in gevuld moeten worden, daar maak ik dan gebruik van een "keuzelijst met invoervak" dat werkt wel. Jje kunt dan alleen kiezen uit de waarden die in de tabel voorkomen, maar ik wil er ook nieuwe records aan toe kunnen voegen, is dat mogelijk, en zoja hoe?
 
Ik heb daar wat voorbeelden van gepost op dit forum, dus die zijn makkelijk te vinden :). De NotInList gebeurtenis kent twee varianten: één waarbij je de onderliggende tabel gelijk vult met één waarde, en een variant waarbij je een formulier opent waarin je dan meerdere velden van een nieuw record kan toevoegen. We weten uiteraard niet welke variant voor jou interessant is.
 
Ik dank jullie voor je snelle reactie, ik ga ze beide uitproberen, als 75 jarige gaat dat niet zo heel erg snel maar ben wel lekker bezig.
 
Snelheid is geen beperking :). Mocht je er niet uit komen: ik heb voldoende voorbeelden in de kast liggen die je kan gebruiken. Het principe is vrij universeel, dus makkelijk aan te passen.
 
In dit draadje staat een voorbeeld van code die een formulier opent. En de ingevoerde waarde weer terug in de keuzelijst zet. De code die één waarde in een tabel zet en opzoekt is nog simpeler.
 
En, om het verhaal compleet te maken, hier een voorbeeldje dat de nieuwe wegschrijft naar een tabel. Ook handig, als het dus om een tabel gaat met één waarde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan