• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst met waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bendejager

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hallo allemaal,

Ik wil een excel bestand maken met daarin een BTW lijstje.
Je hebt bijvoorbeeld een product wat je koopt met of zonder BTW. Bijv. een boek (6%) een treinkaartje (0%) of iets anders van 19%. Nu wil ik graag een keuzelijst maken en als je dan kiest dat je een boek hebt (6%) dat die dan automatisch verder in het kolom die 6% verwerkt. En bij de trein automatisch de 0% (want die wil ik wel, invullen)

Hoe doe ik dit?

Groeten Ben

In bijgevoegd bestand zit een heel simpel van een berekening.
In B2 zit een keuzemenu met de percentages.
Door hieruit een keuze te maken, wordt de prijs aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Maar misschien was mijn uitleg niet helemaal goed. Dit wat je nu doet; dat wist ik gelukkig al :eek:

Ik wil die BTW in categorieen indelen dus mijn keuze is dan Openbaar vervoer; en dat hij dan verder op in excel 0 % neerzet, zodat ik daar mee verder kan rekenen.
Zo hoeft ik dus niet na te denken welk BTW tarief ik moet hebben, omdat ik dat ooit heb ingevuld.

Oke.
Nieuwe poging.
In het bestand zit een keuzelijst die de categorie en ernaast het bijbehorende percentage weergeeft.
Hopelijk komt dit meer in je richting.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan