• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst met waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

justsomebody

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
ik wil een keuzelijst maken (met zo'n uitvouw lijstje) waarin producten staan, en dat in een ander vak
automatisch de prijs en hoogte ingevuld word.
hoe kan ik dit doen?

alvast bedankt

Heb wat in elkaar gezet met "gegevensvalidatie" + VERT.ZOEKEN. Zie bijlage

Stoei er maar even mee en maak ondertussen gebruik van de "fx" knop voor de formulebalk en F1 (help)

hoi, sorry kan niks zien bij jou antwoord.
ik ben nogal druk dus ik kan niet zo snel antwoorden.

m.v.g.

Ow sorry! Kan het komen doordat ik gister me bijlages heb opgeruimd??? Oeps!

Nog een keer dan....

Ow ja, in het bestand zie je #N/B staan als er geen product is geselecteerd. Dat kan je "verbergen", maar ga eerst hier maar mee klooien :D

Bijlagen

EA,

Ik denk dat je deze quote bedoelt:
Ow ja, in het bestand zie je #N/B staan als er geen product is geselecteerd. Dat kan je "verbergen", maar ga eerst hier maar mee klooien

Maar ik denk dat de formule moeilijker te begrijpen is als je een ALS + VERT.ZOEKEN formule plaatst dan alleen een VERT.ZOEKEN. Ik denk dat als degene die om hulp vraagt, niet erg bedreven is op het gebied van Excel, meer opsteekt van één formule per keer. Als degene dan denkt zover te zijn om die #N/B te verbergen kan je dit weer vinden op het forum etc, etc.

Maar goed, ieder heeft zo zijn eigen filosofie hierover....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan