• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst over meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coronas

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2023
Forum,

Ik ben bezig om een planning in excel te maken. Naast een aantal kolommen die het al heel goed doen qua invullen, heb ik het volgende.

Er zijn 3 kolommen: object - adres - plaats

De simpelste oplossing is om die steeds handmatig in te typen, of alles in een cel en via gegevens via een keuzelijst in te voeren. Niet zo fraai. Intypen sec dat kost tijd. Een keer ingegeven op een werkblad data zou ik die gegevens graag in een keer in de kolommen plaatsen. In een heel grijs verleden heb ik dat in access (geen idee meer hoe) voor elkaar gekregen.

Heb wat zitten klooien met de ontwikkelaar en gegevens, maar kom niet verder.

Is er voor een leek zoals ik ben een eenvoudig te begrijpen oplossing??

Dank,

Coronas

Een klein voorbeeldbestandje met wat dummy gegevens zorgt voor een snellere oplossing.

djutoch

Een opzetje. Hoe plaats ik de gegevens (die staan op een ander tabblad in een keer verdeeld in de kolommen. Simpel misschien voor de kenners van Excel, maar voor mij even lastig :)

Coronas

Bijlagen

Gegevensvalidatie in kolom B, met als bonus de kalender van snb met dubbelklik in kolomA
De kalender omdat het bij jouw vorige vraag mis ging.

Bijlagen

Heb je het over de gegevensvalidatie of over de kalender.

AD1957,

Beide, of ben ik nu heel dom :) Over die gegevens heb ik denk ik al iets gevonden. Met een juiste richting kan ik morgen stoeien met excel

Coronas

Kijk eens hier voor de gegevensvalidatie: https://www.gratiscursus.be/cursus/microsoft-excel/gegevensvalidatie/
En anders is er genoeg te vinden op www.

De kalender is met VBA, kies Alt+F11 voor de codes.
Als je jouw bestand en mijn bestand open hebt staan kun je de kalender en de klassemodule naar jouw bestand slepen.
De code van het dubbelklick event kun je kopiëren. Afhankelijk van jouw bestand zul je code misschien moeten aanpassen.

AD1957

Ben uren aan het zwoegen geweest :)

Gevegensvalidatie met lijst, geen probleem, dat lukt zelfs van een aparte tab via lijst. Wat een wonder.

Ik krijg niet voor elkaar hoe ik Object, adres en Plaats in een keuzelijst plaats, zodat als ik op object selecteer ik zowel adres als plaats in een keer over de 3 kolommen krijg.

De codes gekopieerd, object fout etc etc.

Is de oplossing voor het oprapen, of wil ik teveel als leek.

Hoor graag,

Coronas

Beste AD1957

Een opzetje. Wat werkt zijn de data uit het tabblad data. De bedoeling is dus dat de objecten verschijnen als keuzelijst in Object, + gelijktijdig Adres en Plaats. Deze moeten dus gekoppeld worden zodat er geen fout gemaakt kan worden bij het plannen. Het moet een jaarplanning worden. Heb de tabjes voor de maanden jan-nov verwijderd. Deels geslaagd, maar de kers ontbreekt :)

Dank alvast voor je input.

Coronas

Bijlagen

Kijk eens op het tabblad BHV.
Alles in 1 tabel en niet per maand een tabblad.
In de tabel kun je dan filteren op maand.
Info staat in het tabblad BHV

Bijlagen

Albert,

Geweldig. Kan ik nu alles over de maan heen kopieren??

Dank is te weinig :)

Coronas

Erratum:

De tijden die moeten vast staan: 09:00 -- 10:00 -- 12:00 en 13:00 -- 14:00 -- 16:00

Ergo als vooroverleg 09:00 start dan velden start en einde vullen.

Coronas
p.s. kopiëren lukt :)

Over de tijden: Eerst maar zelf eens proberen.
Als je alles begrijpt moet dat toch niet zo moeilijk zijn.
Als vooroverleg =9:00 wat moeten dan de tijden zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan