keuzelijst syntaxis omzetten naar DCount voor txtvak probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanRVT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Berichten
545
Beste groep,
Heb ik in een uitgebreid rapport met meer dan 255 keuzelijsten gebaseerd op telkens een query die de uitkomst van een optelsom weergeeft van de aangevinkte vakjes in een bepaalde kolom in een tabel
Code:
SELECT Count(*) AS [Aantal Van Tbl_Palliatieve_kwaliteitskaart]
FROM Tbl_Palliatieve_kwaliteitskaart
GROUP BY Tbl_Palliatieve_kwaliteitskaart.SV056, Format([Gemaakt op],"yyyy")
HAVING (((Tbl_Palliatieve_kwaliteitskaart.SV056)=True) AND ((Format([Gemaakt op],"yyyy"))=[Forms]![Afdruk_Rapporten_Jaar]![cmbJaartal]));

De keuzelijst cmbJaartal laat de gebruiker toe om een jaartal te kiezen
Hoe maak ik een DCount (die werkt) als besturingselementbron voor een tekstveld dat dezelfde uitkomst dan weergeeft?
 
Laatst bewerkt:
Niemand?
Even verdere info; het zijn in totaal 264 keuzelijsten waardoor het aantal toegelaten "besturingselementen" overschreden wordt die Access toelaat in een rapport; als je een aantal textvelden gebuikt ipv keuzelijsten geraak ik er wel voor een algmeen rapport maar dus niet voor een rapport per jaar. Ik kijgdus voor dat rapport soms een melding dat er geen voldoende gehugen is, bij de volgende afdrukpoging loopt het wel gewoon door zonder melding maar zijn dan weer een aantal lijsten niet ingevuld. Eveneen gestripte DB bijgevoegd.
Bedankt alvast
 

Bijlagen

  • keuzelijstenrapport.rar
    79,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
(geen oplossing voor je probleem, wel staat de status van je vraag op "opgelost".. Succes!)
 
Ja JewelRE , inderdaad, dat was raar want ik had dat niet gedaan. Staat nu weer open, bedankt
De code voor de keuzelijst die uit de Tbl_Palliatieve_kwaliteitskaart het aantal aangevinkte SV131 telt is waarvan het jaar van aanmaakdatum wordt bepaald door de Afdruk_Rapporten_Jaar is:
Code:
SELECT Count(*) AS [Aantal Van Tbl_Palliatieve_kwaliteitskaart], Format([Gemaakt op],"yyyy") AS Datum
FROM Tbl_Palliatieve_kwaliteitskaart
GROUP BY Format([Gemaakt op],"yyyy"), Tbl_Palliatieve_kwaliteitskaart.SV131
HAVING (((Format([Gemaakt op],"yyyy"))=[Forms]![Afdruk_Rapporten_Jaar]![cmbJaartal]) AND ((Tbl_Palliatieve_kwaliteitskaart.SV131)=True));

De code voor een werkende "gewone" DCount die alles telt is
Code:
=DCount("BNummer";"Tbl_Palliatieve_kwaliteitskaart";"SV131 =-1")

maar dat criteria met de verwijzing naar het jaarbepalende formulier erbij opnemen krijd ik niet werkend. Echt niemand met een idee?
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar niemand die zich geroepen voelt, heb dan maar het hoofdrapport en de rest gebaseerd op een querie ipv de tabel en die eerst laten filteren via een formulier met een keuzelijst waardoor het (zij het niet echt netjes) opgelost is. Heb ook de indruk dat de pagina sneller laadt dan vroeger
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan