Keuzelijst te lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Op deze pagina van mij site staat een keuzelijst. Alleen als je die openklapt zijn er aan de onderkant 3 opties niet te zien. Die komen dan 'onder' het beeldscherm. Het kan misschien ook wel aan de resolutie liggen. (Ik gebruik 800 x 600 pixels.) Weet iemand hoe je dat kunt oplossen? Alvast bedankt.

Ja, maar als ik zo ver mogelijk naar onder scrol, komen er 3 opties niet op te staan. Ik heb even een printscreen gemaakt toen ik zo ver mogelijk naar onder had gescrold.

Ik ben 12 en mijn vader en moeder vinden dat het bureaublad en andere programma's te klein worden. Ik vind die andere ook fijner maar ja.

Maar er is toch wel een mogelijkheid om het in alle resoluties goed weer te laten geven? Of niet?

Want ik zie soms wel eens site's met nog vele langere keuzenlijsten. (Bijvoorbeeld als je een land moet selecteren.) Die worden bij mij wel goed weergeven.

Je kunt je .js aanpassen, er staan veel lege linken in als je die eruit haalt word je lijst heel wat korter, overal waar een stippellijn staat kun j er tussenuit halen en de nummering aanpassen en als er weer eens een link bij moet dan kopieër je gewoon de onderste en plak je eronder bij, past de nummering aan en de link, zie bijlage, hier heb ik er een paar tussenuit geveegt, maar de nummering nog niet aangepast.

Als je een goed frame had gemaakt, dus een linkerframe en een mainframe, dan had je bij je menu
scrolling="auto", kunnen zetten, alhoewel je het er nu ook in hebt staan, maar het werkt bij jouw dus niet. Beter een goede frameset maken.

Of je maakt alles kleiner, wat je plaatjes zijn best groot, ik kijk op 1400x1024 en het is nog allemaal heel groot.

Maar er is toch wel een mogelijkheid om het in alle resoluties goed weer te laten geven? Of niet?
Als je dat wilt, moet je voor iedere resolutie een nieuwe pagina maken.

Ik ben 12 en mijn vader en moeder vinden dat het bureaublad en andere programma's te klein worden. Ik vind die andere ook fijner maar ja
Als jij erachter zit kun je het toch op 1024x768 zetten en dan zet je het weer terug als je achter de pc weggaat.

Of je zet het op 1024x768 en je zet bij beeldschermeigenschappen>instellingen>geavanceerd>dpi-instelling op groot, dan vinden je ouders het misschien wel goed om naar te kijken.

Succes ermee.

Bijlagen

• .js.jpg
    .js.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 39
De fout zit in de breedtes die je voor je td's gebruikt en in de breedte die je table krijgt in het stylesheet (zzstyle.css).

Je kunt het best alle width= uit de td's halen dan wordt de breedte bepaalt door de inhoud van de cellen.

Als je dan nog table { width: 100%;} uit je stylesheet haalt ben je klaar. Werkt bij mij op 800x600.

Vr.Gr. Egel.

Edit:
Het helpt wel, maar of het ermee opgelost is?

In ieder geval kun je table, td, input, en select het beste vrij laten van beperkingen qua breedte en hoogte.
Width = 100% betekent de breedte van de hele pagina (min de marges), als er dan nog iets naast staat moet je horizontaal scrollen. Height 100% is dan pagina hoogte.

Mischien helpt het weglaten van de form-tag in het stylesheet.

Bekijk de pagina eens zonder gelinkt stylesheet. Als het probleem dan weg is ligt het aan de style.

Laatst bewerkt:
Mijn verhaal over frame, moet je maar vergeten, want dat is er door dot.tk ingezet, was me niet opgevallen.

Wat egel schrijft zou kunnen, maar je kunt aan je css bij
.table {width: 100%;} de height nog kunnen toevoegen, dan wordt het dit;

.table {width: 100%; height: 100%}

kunnen toevoegen.

Geplaatst door Egel
Bekijk de pagina eens zonder gelinkt stylesheet. Als het probleem dan weg is ligt het aan de style.

Het lag inderdaat aan de style. Het was het lettertype van de keuzelijst wat te groot was. Nu is het opgelost. Bedankt!

Mooi :)!

De tabel werkt wél op 100% breedte, ik had niet gezien dat er nog een tabel om de tabel heen stond. De 100% is de breedte van het element dat de tabel bevat.

Je kunt je link array in menu.js ook zo schrijven:

var Link = new Array(
'element0',
'element1',
'element2',
'laatsteelement');

als: var cijfer = new Array(0,1,2,3,4,5,6,7,8,9);

ik gebruik zelf vaak:
var ff = new Array(
'element',
'element',
'element',
'');

Met als laatste element een lege string, dan zijn de onderlinge elementen makkelijk te verplaatsen. Maar daar moet je dan wel rekening mee houden in de rest van je scripts door ff.length - 1 te gebruiken.

Groet, Egel.

Ik snap niet precies wat je bedoeld. Ik ben dan ook niet zo goed in JavaScript. Ik heb het menu niet zelf geschreven. Dat heb ik min of meer kant en klaar van het internet gehaald. Ik weet niet of je mij wel goed hebt begrepen, want ik bedoelde bij mijn vraag de keuzelijst in het formulier.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jeroendenoot
Ik snap niet precies wat je bedoeld. Ik ben dan ook niet zo goed in JavaScript. Ik heb het menu niet zelf geschreven. Dat heb ik min of meer kant en klaar van het internet gehaald. Ik weet niet of je mij wel goed hebt begrepen, want ik bedoelde bij mijn vraag de keuzelijst in het formulier.

Van wat ik gezien heb ben je al aardig goed in javascript! Ik begreep dat het opgelost was, dat van de Link array was een losse opmerking. Het is een kortere manier van schrijven, dan hoef je er niet telkens Link[volgnummer] = voor te zetten als je een onderwerp in je menu aanpast. Maar het werkt zo ook al goed.

Groet, Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan