Keuzelijst Update

• Onderwerp starter Onderwerp starter kumar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kumar

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Goedemorgen heren,

Ik zit met een probleempje :confused:. Ik heb een database gemaakt alles werkt tot nu toe goed. Alleen ik heb een formulier bij het tabel "Componenten", Als ik het formulier invult gaat alles goed. Totdat ik daarna weer ga kijken, dan ontbreek er een data van een keuzelijst.

Als ik een data selecteer in SOORT dan komt er alleen de data van soort in Type dat is goed. Dus TYPE is afhankelijk van SOORT. Alleen als ik nu de tabel sluit en weer open dan is de data uit TYPE verdwenen totdat ik het SOORT weer selecteer dan komt de juiste TYPE te voorschijn.

In gebeurtenis "na bijwerken" staat het volgende:

Private Sub Keuzelijst_met_invoervak32_AfterUpdate()
Keuzelijst_met_invoervak52.Requery
End Sub

Soort: Keuzelijst <- invoervak32
Type: Keuzelijst <- invoervak 52

Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Als het nodig is zal ik de database posten.

Mvg,
Kumar

Ik vrees dat het mij in ieder geval niet helemaal duidelijk is :confused: Als ik het goed begrijp, is de tweede keuzelijst afhankelijk van de eerste, en wordt de tweede goed gevuld vanuit de eerste.
Pas als je het record opslaat en opnieuw opent, mis je de gegevens van de tweede keuzelijst, omdat de lijst leegblijft.
Als dit klopt, dan vermoed ik dat er twee dingen aan de hand kunnen zijn: ofwel, de tweede keuzelijst is niet gekoppeld aan een veld in je tabel, ofwel de veldopmaak komt niet overeen met de gegevens uit je keuzelijst.
Je veld kan bijvoorbeeld numeriek zijn, terwijl je keuzelijst een tekstwaarde teruglevert. Dan wordt er dus niks opgeslagen.

Voor het echte werk, is een voorbeeldje wel zo handig!

Michel

Ik heb een keuzelijst Soort, Merk & Type.
VB: SOORT- Beeldscherm
MERK- Dell
TYPE - E17P5
(Type is gekoppeld aan soort. Dus als ik Beeldscherm kies bij SOORT dan krijg ik alle TYPE'S van een beeldscherm. Kies ik bij SOORT, PC dan krijg ik alle TYPE'S van een pc.)

Zou ik het naar u mail toe kunnen sturen, want gecomprineerd is hij 219 kb. Heb zoveel mogelijk eruit gegooit.

Mvg,
Kumar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan