Keuzelijst vernieuwen in subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Beste mensen,

In een subsubformulier wil ik een keuzelijst vernieuwen na selecteren van een record.

Hoe doe ik dat?

Dit is wat ik geprobeerd heb. Het werkt niet.

Forms!Subformulier_Schema.KeuzeOefening.Form!.Requery

Dan krijg ik de volgende foutmelding:

Miscrosoft Acces kan Subformulier_Schema niet vinden waarnaar wordt verwezen.

Er zit zowiezo een foutje in:

Code:
Forms!Subformulier_Schema.KeuzeOefening.Form.Requery

En je moet eerst het hoofdformulier benoemen, en dan het subformulier. Als ik de code zo lees, dan krijg ik de indruk dat je met het subformulier begint.

Ok maar het probleem is dat het een sub-subformulier betreft, waarnaar verwezen moet worden.

Maakt niet uit; nog steeds de hele trap aflopen!
Dus beginnen bij het hoofdformulier, dan het subformulier en dan het subsub formulier.

Snap het nog niet:

Forms![Fitness].[Subformulier_SchemaPeriode].Form![Subformulier_Schema].[KeuzeOefening].Form!.Requery

Deze variant? Overigens geef je in je laatste code het formulier een Requery, niet de keuzelijst.
Code:
Me!Subformulier_SchemaPeriode.Form!Subformulier_Schema.Form.Requery

Dat zou moeten zijn voor een keuzelijst:
Code:
Me!Subformulier_SchemaPeriode.Form!Subformulier_Schema.Form!cboKeuzelijst.Requery

Krijg de volgende foutmelding:

Fout 2465 tijdens uitvoering:

Kan het veld Subformulier_SchemaPeriode niet vinden waarnaar wordt verwezen in de expressie.

Me!Subformulier_SchemaPeriode.Form!Subformulier_Schema.Form!KeuzeOefening.Requery

KeuzeOefening is geen combobox maar een gewone keuzelijst.

Ik denk dat je subformulier anders heet dan de naam die je nu gebruikt. Je moet de objectnaam hebben van het formulier, niet de naam die je ziet staan in de formulieren groep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan