• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewilde

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Ik wil in een cel een keuzelijst verkrijgen.
Doe dit via valideren-lijst ,maar dan kan ik enkel op dit tabblad selecteren, terwijl de gegevens op een ander blad staan.

Wie weet raad?

Beste dewilde ;)

Typ gewoon = + naam van tabblad + ! + bereik

Voorbeeld zie hieronder

Code:
=Blad2!A1:A10

Groetjes Danny. :thumb:

Om bij valideren een lijst te gebruiken die op een ander blad staat dien je dat bereik een naam te geven. Dit kan via: invoegen >> naam >> definieren, of je kan het bereik selecteren en in het naamvak een naam intikken >> ENTER.
Vervolgens kan je bij valideren >> lijst bij bron: verwijzen naar die naam, b.v.: =naam

Laatst bewerkt:
Beste dewilde, hierboven is idd de oplossing al gegeven. Graag in het vervolg eerst Googlen. Als je dat doet naar:

excel validatie lijst ander blad

heb je direct je antwoord :thumb:

Wigi

Opgelost

Met de verwijzing naar ander werkblad+ bereik krijg ik foutmelding dat ik niet kan verwijzen naar een ander blad. Had daarover al iets in google gelezen maar vond hiervan de oplossing niet. Ben dan ook maar een sporadische pc en excel gebruiker.

Met het bereik een naam te geven en in lijst naar deze naam te berwijzen lukt het mij wel.

Thanks Thanks Thanks:thumb:

Beste dewilde ;)

Zie volgend bestandje dat het wel degelijk kan met verwijzing naar ander tabblad.

Bijlagen

Idd, als je zelf de naam van het tabblad typt (evt. met ' ' er rond als er een spatie instaat) dan lukt het wel :thumb:

Idd

idd Danny, heb in je bestand bij validatie gekeken en het werk op die manier, en is ook de snelste.

Het rare is dat ik in jouw bestand (of een ander) hetzelfde doe nl: verwijzing naam werkblad + ! + bereik cellen bv a1:a5 en het bij mij niet lukt.
Ik krijg steeds die foutmelding waarvan ik al schreef.
Vermoedelijk een instelling die niet correct staat?

anyway zeeeer bedankt

Erik

Beste dewilde ;)

1. Kijk eens naar de naam van je tabblad of daar geen spatie instaat ervoor of erachter.

2.Als het dat niet is gaan dan in een lege cel staan Typ = dan klik je op het tabblad dat je wilt en selecteer dan het bereik en druk op enter.
Kopier deze formule en plak ze in de gegevensvalidatie.

Veelsucces ermmee.

Groetjes Danny :thumb:

???

Ben niet meer mee.
Plakken bij gegevensvalidatie; Ik probeer dit bij validatie-lijst- en dan bij "bron" te plakken, maar daar is dit niet mogelijk.

Waarschijnlijk mis ik iets....

Beste dewilde ;)

Inderdaad je kan de formule niet copiëren en plakken, foutje van mij. :confused:

Je kan wel de formule overtypen. (opgelet als er spaties inzitten)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan