keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

psychoplop

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Berichten
22
Fantastisch forum, ik vind zowat op elke vraag een antwoord hier. Ik zal dus nogmaals mijn kans wagen.

Ik zou in een calc-bestand een keuzelijstje met pijltje aan rand van de cel willen maken om het geslacht van iemand in te vullen. Om later berekeningen te kunnen doen zou ik graag werken met waarden 0 en 1, maar de uitleg man of vrouw op het scherm tonen.

Is dit mogelijk zonder macro's?
 
Bedoel je zoiets?

B2 en B3 zijn de keuzecellen.
 

Bijlagen

  • Helpmij.ods
    7,9 KB · Weergaven: 238
Ja, dat bedoel ik, maar ik zou graag hebben dat je 1 intypt en vrouw ziet staan.
 
Als je bedoelt dat het in dezelfde cel moet gebeuren dan moet ik je teleurstellen, dat gaat niet.
 
spijtig

Werkt vroeger met statistisch pakket SPSS, waarbij je labels aan een bepaalde waarde kon toevoegen en had gehoopt dat dit ook zo was in Calc. Niets aan te doen, maar toch bedankt!
 
Hoe maak je zo'n keuzelijst want ik heb wel ergens een documentje met zo'n keuzelijst maar die kan ik niet aanpassen??

tenminste dat zal aan mij liggen en neit aan het programma

Bvd Jasper
 
Ik heb enige tijd geleden eens een uitleg gemaakt, ik hoop dat het duidelijk is.

Het is een gezipt pdf-bestandje.
 

Bijlagen

  • OpenOffice Calc Dropdownmenu.zip
    94,3 KB · Weergaven: 290
Laatst bewerkt:
Oke hardstikke bedankt voor die super uitleg

het is altijd makkelijker dan je denkt maar ja denk er maar eens aan he

ik ga lekker aan de slag hier mee

Weet jij toevallig ook of je in een kolom onder elkaar (voor een soort dagstaatje) de datum kan krijgen.

Dus als kalender selecteerbaar typen gaat wel maar dat is niet zo handig als uit een kalender selecteren.

Bvd Jasper
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.ods
    10,9 KB · Weergaven: 107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan