• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

BuSTeD

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Geachte,

Ik heb in een excel sheet ( blad1 ) een keuzelijst gemaakt.
Wanneer ik daar de keuze maak zou ik graag willen dat op blad 2 op cel a1 de waarde komt van de keuzelijst op blad1.

Kan iemand me helpen ?

Mvg

Beste BuSTeD ;)

Zet de volgende formule in cel A1 van tabblad2
Ik veronderstel dat de keuzelijst ook in cel A1 staat, anders wijzig dan A1 in de cel, daar waar de keuzelijst staat.

Wel wetende, van zodra je de keuzelijst veranderd dat ook de cel A1 op tabblad2 mee veranderd (dynamisch)

Code:
=Blad1!A1

Groetjes Danny. :thumb:

Danny,

Alvast bedankt voor de hulp, maar ik denk dat ik mijn probleem verkeerd toegelicht heb.

In blad 1 heb ik een lijst gemaakt waarvan ik in 1 kolom een filter geplaatst heb. Wanneer ik hier een keuze maak, laat hij in de lijst alle rijen zien die mijn keuze omvatten. Wanneer ik een keuze maak in de filter wil ik dat deze keuze weergegeven wordt in blad 2.

In bijlage een voorbeeldje

Blad1 met cel A2 omvat een keuzelijst ( a1 is de naam van de kolom ). Wanneer ik nu via de filterknop op celA enkel de combi's wil laten zien geeft hij mij een overzicht hiervan. Wanneer ik filter op Combi wil ik dat hij in blad2 op CelA1 de naam combi weergeeft.

Kan dit ? Dus hij moet enkel de keuze weergeven niet de inhoud. Er moet in blad 2 de naam COMBI verschijnen.

Alvast bedankt !

Beste BuSTeD ;)

Volgens mij kan je een item uit een filter niet wegschrijven met een formule.

Zoja, dan hoor ik het ook graag :shocked:

Groetjes Danny. :thumb:

Geachte,

Alvast bedankt, in je voorbeeld werkt dit prima, maar wanneer ik dit in mijn lijst wil zetten dan neemt hji dit niet.

Kan je me de formule even toelichten ? want in mijn lijst staan de kolommen anders

Mvg

Geachte,

Alvast bedankt, in je voorbeeld werkt dit prima, maar wanneer ik dit in mijn lijst wil zetten dan neemt hji dit niet.

Kan je me de formule even toelichten ? want in mijn lijst staan de kolommen anders

Mvg

Kijk eens bij Menu>Invoegen>Naam>Definiëren.
Klik eens op de naam van de formule, en zie onderaan waar die naar verwijst.

Ik denk dat je er dan wel uitkomt. ;)

Succes.

Geachte,

Ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb mijn originele bestand in bijlage gestopt. Kan u mij even helpen ?

Alvast bedankt

Ondertussen ben ik al een tijdje bezig met gegevens in te geven in deze lijst.

De laatste kolom van deze lijst bevat het verbruik. ( liters/kmstand*100).

Ik heb ook de mogelijkheid om in mijn lijst het verbruik per maand te zien ( totaal liters / totaal km-stand*100). Deze geeft me het effectieve verbruik.

Wanneer ik mijn lijst omzet naar een draaitabelgrafiek dan krijg ik een ander verbruik te zien, het scheelt niet zoveel maar ik heb de indruk dat de draaitabelgrafiek het gemiddelde verbruik laat zien per dag en niet per 100 km.

Hoe kan ik dit aanpassen in mijn grafiek ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan