• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

hapdruijts

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Goedendag,

wil een drop-downlijst (keuzelijst) maken. MAar nu wil ik dat steeds als er een keuze gemaakt is deze niet meer gekozen kan worden dus uit de lijst verdwijnt kan dat?
Bijv. heb 10 auto's in lijst staan maar na dat de auto 1 gekozen heb kan ik deze niet meer selecteren. Wie heeft er een oplossing?

Bijgaand een bestand. Op blad 1 moet je via de keuzelijst een autonummer toevoegen. Als je dan de volgende auto wilt kiezen dan moet de gekozen autonummer niet meer in de keuzelijst voorkomen.

Help help

En dat gebeurt hier niet!
Wel bij HSV.
Via VERTIKAALZOEKEN kun je de auto ook nog verwijderen.

Laatst bewerkt:
Je vergeet een belangrijke formule.

Staat in C1.
In het voorbeeld van #2 staat het in D1.

Heb ook een tweede versie gemaakt zonder die forrmule, maar met een ander formule bij gedefiniëerde namen, genaamd 'Autonummer'.

Zie de bijlage: blauw is voor tweede validatie.

Bijlagen

Een mooie variant WHER.

Met:
Code:
=VERSCHUIVING(Blad1!$H$1;1;0;AANTALARG(Blad1!$H$2:$H$51)-AANTAL.ALS(Blad1!$H$2:$H$51;"");1)
als gedefiniëerde naam zie je ook geen lege rijen in je validatielijstje. :thumb:

Inderdaad, nog "properder". Dan kan de hoofdformule ook korter, zie aangepast bestand.

Hij is mooi,

als je nog korter wil: aan het eind RIJ()-1)) i.p.v. RIJEN($2:2))))

M.v.g.

Keuzlijst

Allemaal heel mooi heren, en ben er ook volop mee bezig.
Echter ik loop steeds vast, weet niet waarop. Maar bijgaand nogmaals het bestand.
Op blad 1 moet ik de keuze kunnen maken en andere zaken invullen.
Op blad 2 zouden de formules en de autolijst staan.

Laatst bewerkt:
Kun je iets specieker zijn? Bedoel je: wanneer je mijn bijlage uit post #13 opent, krijg je op Blad2 in cel E2:E51 de melding "#name"?

Die had ik nog niet geopend. Hij is top nu. bedankt.
Ik had eerst via de link het een en ander geprobeerd, en toen kreeg ik de opmerking nu niet meer. Top bedankt.

Hij werkt goed echter als ik nu ook een auto met bijv. 3C of C3 als nummer toevoeg klopt het niet meer. Optie met extra kolommen is beter denk ik.
Zoals omschreven in de link die jij me aangaf.

En wat werkt er dan niet goed.
Graag met voorbeeldbestandje.

Als ik je bestand uit de post hierboven (#19) open, dan staan die aangepaste nummers netjes in de validatielijst, en eens je ze gebruikt hebt verdwijnen ze ook uit de keuzemogelijkheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan