• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkt volgens mij uitstekend.
Als je ze gebruikt in je vakidatie, worden de volgende validaties netjes bijgewerkt.

Als je nu een auto invult vervallen de laatste auto's dus iets klopt er niet.

Bij gedefiniëerde namen staat een formule.
Wijzig deze eens in:

Code:
=VERSCHUIVING(Blad2!$E$2;0;0;AANTALARG(Blad2!$E$2:$E$51)-AANTAL.ALS(Blad2!$E$2:$E$51;"#GETAL!");1)

Laatst bewerkt:
Top het werkt. Snap de formules nog niet helemaal maar ik ga het om mijn gemak uitzoeken. Handige tips bedankt.

Denk je dat je eruit bent maar dan zijn er toch weer zaken die je wilt veranderen.
Bijgaand bestand moet het worden. Het stukje onderaan moet ook in de lijst mee worden genomen.
Dus even kort omschreven : De autolijst staat op blad 2, op blad 1 moet men in kolom b de auto's kiezen, en onderaan blad 1 staat ook nog een klein stukje welke auto's er die dag in de garage staan voor onderhoud. Ook heb ik de lijst aangvuld met vrij en ziek. Dit moet ook een keuze zijn. Heb ook even het bestand van een van jullie toegevoegd daarin waren twee keuzes mogelijk (geel en blauw). Graag nog een keer julllie hulp.

Verhoog het bereik van de formule in E2.
En dan met name onderstaand stukje.
Code:
Blad1!$B$4:$B$41

Dit is een matrixformule, je moet die bevestigen met control+shift+enter (tegelijkertijd, niet na mekaar)

heb ik aangepast alleen zie je in bijgaand bestand dat er toch weer foutmeldingen komen. Wat is er nu weer fout.

Kan het iets specifieker?

Ik zie nergens een foutmelding. :rolleyes:

Dat is toch een hulpkolom die er verder niet toe doet.
Dat zijn de gevonden waarden van Blad 1; kolom B.

Zoals Harry zegt, dat is een hulpkolom die er verder niet toe doet. Die foutmeldingen hebben daar "altijd" gestaan, ik had ze in de originele bijlage verborgen door (via voorwaardelijke opmaak) de letterkleur op blauw te zetten in geval van foutmelding. Hierdoor werden ze onzichtbaar tegen de (oorspronkelijk) blauwe achtergrond. Als je de foutmeldingen wil vermijden kan je een constructie gebruiken in de zin van:
"=if(iserror(formula);"";formula).

Vreemd vreemd vreemd. Indien ik thuis dit bestand open dan zie ik inderdaad in de keuzelijst #num! of #getal! niet maar op het werk wel. Beide is versie 2003 echter op werk engelstalig en thuis nederlandstalig. Hoe kan ik dit verhelpen.

Bij gedefiniëerde namen staat deze formule (blauw).
Code:
=VERSCHUIVING(Blad2!$E$2;0;0;AANTALARG(Blad2!$E$2:$E$51)-AANTAL.ALS(Blad2!$E$2:$E$51;"#getal!");1)
Waarbij '#getal' tussen dubbele quotes staat, dus wordt gezien als tekst wat niet veranderd wordt door Excel.
Verander #getal! in #Num!, en het moet goed gaan voor je Engelse versie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan