• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanfa11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2015
Berichten
199
Beste

In het Tabblad "ledenlijst" komt de naam van de leden regelmatig meerdere keren voor. In de keuzelijst uiteraard ook. Maar IN DE KEUZELIJST KAN ik MAAR 1 OPVRAGEN EN WIJZIGINGEN AANBRENGEN EN DE REST NIET BV: Bea Vansweygenhoven komt 3 keer voor in het tabblad maar ik kan in de keuzelijst enkel de bovenste naam van dezelfde persoon opvragen en wijzigingen uitvoeren maar de andere twee kan ik nog opvragen nog wijzigen. Is er een mogelijkheid om in de keuze lijst de gewenste keuze te maken?. Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is. Het bestand is beveiligd met het wachtwoord "data"
Zie bijlage Bekijk bijlage Opvolging.xlsm


Met vriendelijke groet
 
Probeer het eens met een userform en een combobox -> listindex.
 
Beste
bedankt voor uw snelle reactie maar "Probeer het eens met een userform en een combobox -> listindex" is chinees voor mij
Mvg
 
Dit geeft een indruk:
 

Bijlagen

  • Opvolging.xlsm
    62,3 KB · Weergaven: 127
Beste


Hoe selecteer een naam uit UzerForm en dat deze in cel C7 terecht komt? Zou het mogelijk zijn om een uitleg van de werking van uzerform te geven?

Met vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
hier een voorbeeld:met een combobox op je invoer cel:het gaat om het idee.
je moet het zelf nog perfectioneren.
 

Bijlagen

  • Opvolging (2.xlsm
    70,9 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Beste

Bedankt voor uw oplossing maar mijn probleem is nog niet opgelost. Ik kan de gewenste naam selecteren wat ook mijn bedoeling is, de gegevens opvragen maar kan niets wijzigen. Alsook als ik wijzigingen uitgevoerd heb en druk ik op wijzigen/terugzetten dan zou de naam van CEL C7 moeten verdwijnen. Ik moet ook de mogelijkheid hebben om de nieuwe leden te kunnen inschrijven in C7:O7.

Met vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp wil je dus eigenlijk graag een gratis totaaloplossing?
 
het is alleen een voorstel om een combobox te gebruiken .
je hebt al vele macro's gemaakt ze hebben een beetje aan passing nodig als je een combobox wil gebruiken.
als dat niet lukt (eerst zelf proberen) laat het dan horen.

succes
 
Beste Sylvester

Hartelijk bedankt voor uw reactie. Ik heb van alles geprobeerd. Ik was gisteren nacht tot 5 uur in de ochtend mee bezig maat het lukt mij niet. De andere macro's zijn eigenlijk gemaakt door de experts van de forum.

Met vriendelijke groet
 
Hallo iedereen

Is er iemand die kan helpen, ik heb 6 uren aan het zoeken en proberen maar helaas zonder resultaat.

Met vriendelijke groet
 
Zanfa
door dat je dubbele waarde hebt in je validatie is het index getal niet te achter halen, maar ik denk dat het wel kan met een combobox, maar daar is mijn kennis niet goed genoeg voor.
 
Dit bestand staat al wat langer op diverse fora. Zoals in elke database heb je een Key nodig om een uniek record op te halen als je daar iets mee wil. In de meeste gevallen zal een geboortedatum & voornaam & achternaam wel een unieke sleutel geven. In dit voorbeeldje lijkt het in de naam en status te zitten. De sleutel zal dan moeten worden naam &status. Volgens mij zit dit ook in de code van Timshel.

Aangezien het bestand beveiligd is er allerlei knoppen inzitten die niets met de vraag te maken hebben en bij elke wijziging het bestand weer op slot gaat is het nogal lastig om wat te verzinnen. Dus 'sloop' eerst alle 'onzin' eruit en plaats de basis opnieuw.

In mijn optiek, als je het al wil beveiligen, doe je dat pas als de code klaar is.;)
 
Je kan, als je de andere code werkbaar maakt, de ingebouwde functie gebruiken.
 

Bijlagen

  • Opvolging(cobbe).xlsm
    17,7 KB · Weergaven: 60
nog een keer, probeer deze eens:
in module 1 boven aan staat een constante die de beveiliging uitschakelt.
daar kun je hem ook weer aan zetten.
 

Bijlagen

  • Opvolging (2.xlsm
    75 KB · Weergaven: 58
Beste

Hartelijk bedankt voor uw oplossing. Ik heb deze methode zelf al geprobeerd. Ik kan de gewenste naam selecteren maar kan enkel de gegevens van de eerste naam wijzigen echter de andere niet.

Met vriendelijke groet
 
Als je echt niet wil, maar dit doet toch echt waar je op zoek naar bent, misschien niet zo trendy maar wel effectief.
 

Bijlagen

  • Opvolging(cobbe).xlsm
    36,4 KB · Weergaven: 68
Beste Cobbe

Bedankt voor uw oplossing. Ik wil wel maar het is niet wat ik aan het zoeken ben. Als u mijn origineel bestand neemt dan gaat je zien dat er verschillende tabbladen aangepast worden indien ik iets veranderd in het tabblad "opvolging". Met het formulier lukt het niet.

Met vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
Zanfa11,

Als u mijn origineel bestand neemt dan gaat je zien dat er verschillende tabbladen aangepast worden
Betekent dit dat je originele bestand anders is dan het voorbeeld dat je geplaatst hebt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan