keuzelijsten en notatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter ragy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ragy

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Na een update van mijn Access 2003 blijkt opeens dat een veld met notatie >
uit een tabel niet meer wordt getoond in een keuzelijst . Als we de notatie >
verwijderen uit de tabel , zien we het veld wel terug . Ik heb nu een applicatie die al jaren draait en waar opeens alle velden met notatie > verdwenen zijn in keuzelijsten. Aanpassen is hier dus veel werk. Ik wil echter de
notatie > behouden in mijn tabel en bovendien het veld ook altijd in
hoofdletters zien in mijn keuzelijst of waar dan ook ( is juist het nut van
de veldeigenschap notatie ) . Er zijn natuurlijk andere mogelijkheden zoals gebruik van Ucase , format ,... enz , maar dan vervalt het nut van de veldeigenschap notatie. Is dit een fout in Access of is hier een oplossing voor via een instelling ,,,,,, Wie kan mij helpen

alvast bedankt
--
RAGY

Moeilijk na te spelen

Ik krijg het probleem niet gereproduceerd, ik kan het niet naspelen. Als ik in acc2003 een tabel maak met een paar velden op >, dan verschijnen alle rijen in een keuzelijst op deze tabel. Misschien kun je je database uploaden?

Ik krijg het probleem niet gereproduceerd, ik kan het niet naspelen. Als ik in acc2003 een tabel maak met een paar velden op >, dan verschijnen alle rijen in een keuzelijst op deze tabel. Misschien kun je je database uploaden?

in bijlage één zo'n tabel en een testform. Je ziet de klas dus ,niet in de keuzelijst alhoewel die verschijnt in het tekstvak onderaan. Ik werk wel met access in 2003 mode

groetjes
ragy

Bijlagen

Ik gebruik access 2003 SP2 en zie gewoon alle records in de listbox verschijnen.
In het tekst veld worden de klassen zonder opmaak getoond. Dat is ook logisch, de werkelijke waarde wordt daar getoond, er is geen verbinding met de tabel meer.
Als je het tekstvak ook in een bepaalde opmaak wilt hebben zul je dat bij de eigenschappen van het tekstvak moeten regelen.
De listbox is gekoppeld aan de tabel, die neemt dus de ingestelde eigenschappen van de tabel over.

keuzelijst en notatie

Ben akkoord met je beweringen want het is juist de bedoeling dat je de notatie meeneemt in tabelgebonden acties
ik werk in access 2003 en SP3 en daar werkt het niet meer ( wel in SP2)
Ik heb in een vorige reactie een testbestandje meegegeven, dus als je even wil checken kan dat

alvast bedankt
ragy

Ik heb jou bestand gebruikt om te kijken wat er gebeurt.
Als jij SP3 gebruikt lijkt het erop dat dat iets in zit dat dit veroorzaakt.
Wat je kunt doen is een PC inrichten t/m SP2 en dan proberen of het werkt.
Vervolgens SP3 installeren en kijken of het dan fout gaat, dan weet je het zeker.
Microsoft rapporteert wel wat problemen na installatie van SP3: http://support.microsoft.com/kb/923618

keuzelijst en notatie

Ik heb jou bestand gebruikt om te kijken wat er gebeurt.
Als jij SP3 gebruikt lijkt het erop dat dat iets in zit dat dit veroorzaakt.
Wat je kunt doen is een PC inrichten t/m SP2 en dan proberen of het werkt.
Vervolgens SP3 installeren en kijken of het dan fout gaat, dan weet je het zeker.
Microsoft rapporteert wel wat problemen na installatie van SP3: http://support.microsoft.com/kb/923618

inderdaad , het werkte tem SP2 ( want applicatie werkt nu ook nog in zijn eigen omgeving (SP2) , maar had die naar huis meegenomen om up te daten) , dus ik bekijk die site van microsoft eens

bedankt
ragy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan